«Харків велосипедний»: бути чи не бути перспективі?!

Ольга Телипська  |  Понеділок, 2 грудня 2013, 15:35
У Харківському національному університеті будівництва та архітектури відбулась конференція «Харків велосипедний. Перспектива Є». Як повідомила «Справжній варті» керівник відділу міжнародних зв'язків громадської організації «Товариство учасників руху» Лариса Татарінова, було скероване звернення до керівників харківської влади, в якому окреслено конкретні пропозиції щодо створення у Харкові умов для розвитку велосипедного руху та велосипедної інфраструктури.
«Харків велосипедний»: бути чи не бути перспективі?!

Громадська  організація, виходячи з того, що останнім часом у нашому місті помітно активізувався велосипедний рух, який об’єднує не тільки професійних спортсменів-велосипедистів, а й численних велолюбителів – прихильників активного відпочинку та здорового способу життя, виокремила наступні моменти.

Одним з першочергових завдань на цьому шляху має бути створення у Харкові регіонального велосипедного центру, який би займався популяризацією велосипедного транспорту та реалізацією навчальних і освітніх програм, зокрема, серед школярів та студентської молоді, надавав велосипедистам інформаційно-консультативні та інші послуги.

У  зв’язку з цим та відповідно до ст. 40 Конституції України, «Товариство учасників руху» звернулося з наступними пропозиціями:

1.         Ухвалити рішення про розроблення довгострокової концепції розвитку велосипедного руху та велосипедної інфраструктури у Харкові та реалізації на першому етапі кількох пілотних проектів з будівництва у місті велосипедних доріжок. Для виконання цих завдань пропонуємо сформувати робочу групу, включивши до її складу представників профільних департаментів і комісій Харківської міської ради, фахівців з містобудування, безпеки дорожнього руху, представників громадських організацій  (пропозиції конференції щодо складу робочої групи додаємо).

2.         Визначити профільний Департамент чи відділ міської ради, відповідальний за розроблення і реалізацію концепції розвитку велосипедного руху та велосипедної інфраструктури у місті Харкові.

3.         Доручити робочій групі розглянути пропозиції учасників конференції щодо внесення змін до Генерального плану міста Харкова до 2026 року, проекту Стратегії розвитку міста до 2030 року та іншої містобудівної документації з урахуванням перспектив розвитку в місті велосипедного руху і велосипедної інфраструктури. Для реалізації пілотних проектів пропонуємо:

а) внести зміни до проекту реконструкції Московського проспекту, передбачивши там будівництво велосипедних доріжок та збереження зелених насаджень;

б) внести зміни до проекту благоустрою територій на Салтівському та Олексіївському житлових масивах міста, передбачивши там створення умов для велосипедних поїздок;

в) підтримати пропозицію щодо створення у Харкові регіонального велосипедного центру, який координуватиме діяльність громадських організацій, велосипедних товариств та ініціативних груп, державних організацій і установ, органів місцевого самоврядування, проектних інститутів і навчально-освітніх закладів, зацікавлених у розвитку велосипедного руху та велосипедної інфраструктури.

Окрім того, громадська організація «Товариство учасників руху», наголосила, що все частіше жителі міста використовують велосипед  як повсякденний транспорт: для поїздок на навчання, на роботу, за покупками тощо. Яскравим свідченням зростаючої популярності велосипедного транспорту є проведення в Харкові традиційних Велоднів, які збирають тисячі велосипедистів різних вікових категорій. Тільки нинішнього року  учасниками Всеукраїнського Велодня стали близько 10 тисяч велосипедистів, що є своєрідним рекордом не тільки для Харкова, а й для всієї України. Загалом, за різними оцінками, потенціал велосипедного руху в Харкові оцінюється у 300-500 тисяч осіб, які або вже мають велосипеди і час від часу ними користуються, або хотіли б придбати велосипед і користуватися ними в майбутньому.

У той же час за рівнем розвитку велосипедної інфраструктури Харків помітно поступається іншим містам України, де розробляються або вже реалізуються відповідні концепції чи програми. Зокрема, подібна робота активно ведеться у Києві, Донецьку, Кривому Розі, Львові, Мукачевому та в інших великих і малих містах, де велосипедний рух розглядається як частина єдиної транспортної системи та складова екологічних, спортивних, оздоровчих, іміджевих та інших програм.

«Товариство учасників руху» вірить, що в майбутньому популярність велосипедного транспорту серед жителів Харкова, зокрема серед молоді, буде тільки зростати і для цивілізованого розвитку велосипедного руху вже зараз потрібно створювати відповідні умови: будувати безпечні велосипедні доріжки, і велосмуги, відкривати туристичні маршрути, створювати велопарковки, розвивати мережу велопрокату і велосервісу, вносити відповідні зміни до містобудівних планів і транспортних схем.

Громадська організація «Товариство учасників руху» просить донести це звернення до депутатів Харківської міської ради та профільних департаментів міської ради.

comments powered by HyperComments