Криза: до Харкова повернулися чистильщики взуття (ФОТО)

Микола Кузнецов  |  П'ятниця, 13 березня 2009, 15:32
Економічна криза одних змушує впасти в смуток, а в інших розвиває креативність. Харківські студенти знайшли альтернативний і цілком логічний спосіб заробити на життя.
Криза: до Харкова повернулися чистильщики взуття (ФОТО)

Біля «Стекляшки» (виходу з станції метро «Університет») двоє заповзятливих молодих хлопців встановили тумбочку з оголошенням «Ручне чищення взуття». У комерсантів вже є перший співробітник – Андрій.

«На цю ідею, в принципі, нас підштовхнула криза. Їсти щось треба, а щось шукати зараз безглуздо – немає роботи. А це людям дійсно потрібно, особливо навесні, в мінливу погоду. Всі поспішають, призначають ділові зустрічі.

Коли зустрічаються дві незнайомі людини – або знайомих – вони завжди звертають увагу на взуття. А взуття, і так завжди було, це обличчя людини. Адже людині не поясниш, що півдня бігав по місту», – розповів представник антикварної професії.


За словами одного з засновників нової фірми, Олексія, біля «Стекляшки» запущений пілотний проект – пробна куля. Якщо він стане вдалим, мережа чистильщиків накриє всі виходи з метро, де людям необхідно «тримати марку». Наприклад, там, де студенти йдуть на пари – ст.м.«Наукова». Або там, де часто призначають зустрічі закохані і просто харків'яни – біля «Градусника» на ст.м.«Історичний музей».

Останній раз кореспонденти «Міської Варти» бачили чистильщика взуття в Москві – в підземному торговому комплексі біля Красної площі. Там це було представлено як аукціон і в перерахунку на гривні коштувало від 50 до 100 грн. Тим часом харківські підприємці позиціонують своє дітище винятково як практичну річ. Наприклад, просто протерти шкіряне взуття від пилу коштує 1 гривню, покрити її кремом і натерти – 3 грн., обробити замшеву пару – 4 грн.

Складне взуття на зразок комбінованих кросовок підприємство поки не обслуговує, але працює в цьому напрямі – вирішує технічні питання, щоб задовольнити будь-якого клієнта, яких поки небагато – за півгодини послугою скористалися всього 2 людини. Але підприємці впевнені: це добрий результат для початку.

Як писала «Міська Варта», в кризу багато що повертається до старих систем. Так, в Америці люди почали купувати більше їжі для самостійного приготування вдома, що у свою чергу дозволить економити на кав’ярнях та ресторанах. В той же час все більше людей вважає за краще відкласти на потім покупку меблів і інших товарів не першої необхідності. Як іронізує віце-президент Nielsen Co. Тодд Хейл, «американський споживач, очевидно, повертається до базових потреб. Філософія тут, схоже, така: «Якщо це не можна з'їсти, тобі це не треба».

Тим часом в Харкові у зв'язку з кризовим подорожчанням презервативів їх мають намір роздавати безкоштовно.
 

comments powered by HyperComments