У Харкові планують зробити усю транспортну систему одним муніципальним підприємством

Жанна Титаренко  |  Четвер, 25 березня 2010, 18:24
Сьогодні, 25 березня в прес-центрі “Майдан свободи” відбувся круглий стіл на тему: “Якою має бути система управління з пасажирських перевезень”. В обговоренні транспортних проблем Харкова взяли участь: віце-президент ГО“ ТУР” Олександр Заліван, проректор з наукової роботи Національної академії міського господарства Владлен Семенов, менеджер міжнародного Союзу громадського транспорту Костянтин Делліс (Брюссель) та науковець ХНАДУ Петро Горбачов.
У Харкові планують зробити усю транспортну систему одним муніципальним підприємством

Під час обговорення була велика увага звернута на те, що міська влада не може забезпечити грошову компенсацію автобусам та електротранспорту за перевезення пільгових категорій населення. Владлен Семенов вважає, що компенсація відшкодовується теж несправедливо і зовсім не відповідає дійсним витратам і кількості наданих послуг. За його словами, метро перевозить щодня понад 800 тис. пасажирів, автобуси – трішки більше 100 тис. Але пільгові категорії населення більше користуються автобусами ніж метро, і тут виникає невідповідність грошових компенсацій, бо зараз їх сплачують від загального пасажирообігу і то неповністю і невчасно.

Костянтин Делліс заявив, що влада ніколи не зможе повністю відшкодовувати пільгові перевезення і транспортна система зазнаватиме великих збитків і весь час підвищуватиме ціну за проїзд для інших категорій населення. Він запропонував виготовити спеціальні пластикові картки, які можна було б використовувати і в метро, і в автобусах, і в іншому транспорті, так як це робиться в Європі. Костянтин Делліс порадив переймати досвід в Праги, бо там уся транспортна система є одним муніципальним підприємством, а власник транспортного засобу отримує гроші за кілометраж маршруту і кількість пасажирів не уточнюється.

Промовці наголосили на тому, що така позиція не влаштовує харківських перевізників, оскільки, дорожньо-вулична мережа має неоднакове транспортне навантаження і пасажирообіг.

Для того, щоб краще уявити в якому стані знаходиться транспортна система Харкова, була надана можливість переглянути відеозапис із пропозиціями та зауваженнями самих пасажирів. Як виявилося, більша частина харків’ян незадоволена існуючим станом речей не лише в тролейбусах і трамваях, а й в автобусах.

Обговорення продовжилося пропозиціями створення єдиної системи управління і єдиного муніципального підприємства до якого мають надходити всі доходи від пасажирських перевезень.

На запитання журналістів: “Чому б не ввести в дію грошову компенсацію для пільгових категорій населення? Адже таким чином можна було б вирішити проблеми розподілу компенсацій із незадоволеними перевізниками.” На це запитання чіткої відповіді не дали.

Після круглого столу, стало всім зрозуміло, що за таких умов, проблеми транспортної системи Харкова будуть вирішуватися дуже довго і незрозуміло, чи встигнуть хоч якось покращити ситуацію до “Євро – 2012”. Велику частину коштів планують виділити для виготовлення пластикових карток, переобладнання під них метро, трамваїв, тролейбусів, а не на компенсацію за перевезення пільгових категорій населення.  

comments powered by HyperComments