«Плакали» «Гепівські» трамваї і тролейбуси

Понеділок, 13 липня 2015, 19:35
Суд зобов'язав Харківську міську раду і «ПЛ «Лізинг» передати ТОВ «Фінансова компанія «Приватні інвестиції» в рахунок погашення боргів 57 тролейбусів і 10 трамваїв, загальна вартість яких складає 40,30 млн грн.
"гепівські" трамваї і тролейбуси

Про це говориться в рішенні Львівського апеляційного господарського суду, повідомляють «Наші гроші».

7 листопада 2006 ПП «ПЛ Лізинг», ХКП «Міськелектротранс» (лізингоотримувач) і ТОВ «Дуотранс» (продавець) уклали тристоронній договір купівлі-продажу. «ПЛ Лізинг» закупило тролейбуси і трамваї у «Дуотранса», а потім передало їх в лізинг «Міськелектротрансу». Усього за лізинговою програмою було поставлено 10 трамваїв і 90 тролейбусів. Вартість їх була оцінена в 120 млн грн.

У 2006 році Кабінет міністра під керівництвом Віктора Януковича прийняв державну програму, по якій Харків повинен був отримати часткову компенсацію за нову техніку з державного бюджету. Але в 2007 році уряд Юлії Тимошенко ухвалив нову постанову, згідно з якою закупівля електротранспорту фінансується з держбюджету тільки у тому випадку, якщо його виготовив вітчизняний виробник. За таких умов фінансування ХКП «Міськелектротранс» з держбюджету припинилося, оскільки тролейбуси і трамваї були російського виробництва. У комунального підприємства виникли перебої з платежами, оскільки в повному об'ємі міський бюджет не міг забезпечити виплати за договором.

Для придбання тролейбусів і трамваїв «ПЛ Лізинг» брало кредит в ПАО «Кредобанк» під заставу купленого електротранспорту. «Кредобанк» належить «PKO Bank Polski SA», також полякові Лучину Річарду належить «ПЛ Лізинг».

У зв'язку з невиконанням кредитного договору з «ПЛ Лізинг» у 2010 році через суд була стягнута заборгованість в сумі 47,60 млн грн. У грудні 2011 року ПАТ «Кредобанк» відступило право вимоги за договором фінансової компанії «Приватні інвестиції», засновником якої є Польський акціонерний банк «Загальна ощадна каса».

У зв'язку з нездатністю «ПЛ Лізинг» виплатити 47,60 млн грн боргу, суд вирішив, що вимоги кредитора мають бути задоволені за рахунок майна, переданого в заставу.

У травні 2014 рішенням господарського суду Львівської області визнано право власності ТОВ «Фінансова компанія «Приватні інвестиції» на 57 тролейбусів і 10 трамвайних вагонів в рахунок погашення боргу за кредитним договором. Ще 33 тролейбуси належать компанії на підставі договору про порядок виконання грошових зобов'язань від 13.11.2014, ув'язненого між позивачем і попереднім власником цього майна - ТОВ «Кредит фонд».

Таким чином, Харкову сьогодні не належать жодного трамвая або тролейбуса за спірною лізинговою програмою.

У квітні цього року з клопотання Харківської міськради суд відновив пропущений термін оскарження рішення госпсуду Львівської області, яким визнана власність ФКА «Приватні інвестиції» на тролейбуси і трамваї. Після цього була подана апеляційна скарга.

Представник харківської міськради в суді заявив, що впродовж 2006-2011 років Департамент транспорту за договором фінансового лізингу направив 48,10 млн. грн з бюджету Харкова і 4,17 млн грн - з державного бюджету. Отже, міська рада придбала права власності на частину предмета лізингу за цим договором.

Також харків'яни вказали суду, що під час ухвалення рішення транспорт входив в ліквідаційну масу ХКП «Міськелектротранс», тому вилучення майна повинне відбуватися тільки в порядку ліквідаційної процедури.

Крім того, представник міськради апелював, що суд першої інстанції не дослідив обставин переходу до ТОВ «ФК «Приватні інвестиції» права вимоги за портфелем заборгованостей.

 

Але суд не знайшов підстав для відміни рішення Господарського суду Львівської області, який зобов'язав Харківську міську раду і «ПЛ «Лізинг» передати ТОВ «Фінансова компанія «Приватні інвестиції» в рахунок погашення боргів 57 тролейбусів і 10 трамваїв.

 

 

 

 

comments powered by HyperComments