Запровадження MNP – результат злагоджених дій телеком-регулятора та провідних учасників ринку

Середа, 2 вересня 2015, 22:18
Міністерство юстиції України зареєструвало рішення НКРЗІ про затвердження нового «Порядку надання послуги переносу абонентських номерів».
Запровадження MNP – результат злагоджених дій телеком-регулятора та провідних учасників ринку

На думку експертів «Київстар», в Україні ця послуга буде запроваджуватись за європейськими стандартами, що стало можливим завдяки злагодженим діям провідних учасників ринку та національного телеком-регулятора.

 «Ми вітаємо затвердження нового, допрацьованого порядку про перенесення мобільних номерів (MNP). Завдяки злагодженим діям національного телеком- регулятора та провідних мобільних операторів, послугу буде впроваджено за європейськими стандартами, ринок отримає стимул для розвитку конкуренції за лояльність клієнтів, а користувачі мобільного зв’язку – право на збереження свого номеру телефону при переході в нову мережу», - коментує Андрій Осадчук, директор з регуляторно-правового забезпечення «Київстар».

 В Україну послуга MNP приходить із великим запізненням, що викликано минулими спробами недобросовісних підприємців нав’язати ринку непрозорі схеми її впровадження. Кілька років поспіль тривали намагання запровадити юридично неповноцінний порядок MNP, спрямований винятково на швидке збагачення Адміністратора централізованої бази даних (ЦБД). Такий порядок суперечив цілій низці законів та підзаконних актів, і порушував права абонентів. Так, знеособлене перенесення мобільних номерів створювало можливості для шахрайських схем. Це могло призвести до втрати абонентами своїх номерів телефонів, а також фінансовим втратам через неможливість повернути невикористані кошти у випадку переходу в нову мережу. Крім того, не передбачалась відповідальність Адміністратора ЦБД за якість послуг і конфіденційність персональних даних клієнтів, натомість створювались можливості для стягнення на його користь коштів за кожну транзакцію з використанням перенесеного номеру.

«Київстар» послідовно та наполегливо відстоював цивілізований механізм впровадження MNP, незважаючи на адміністративний тиск та штучний зовнішній негатив. Із метою створення оптимальних умов для запровадження цієї інноваційної та конкурентної послуги, забезпечення захисту прав клієнтів та цивілізованого функціонування ринку мобільного зв’язку, оператор змушений був неодноразово звертатися до НКРЗІ, зацікавлених органів державної влади, а після ухвалення незаконного нормативно-правового акту восени 2013 року – до суду.

Саме у судовому порядку було підтверджено справедливість вимог компанії. У результаті злагодженими діями вже нового складу НКРЗІ було замінено Адміністратора ЦБД, а судове рішення з цієї справи лягло в основу нового порядку надання послуги.

 «Шляхом прозорого судового процесу ми продемонстрували, що в телекомунікаційній галузі хибні схеми не працюватимуть, натомість, можливі лише цивілізовані європейські підходи, що узгоджуються із українським законодавством. Ми вважаємо офіційну реєстрацію нового, юридично «чистого» порядку надання послуги MNP – спільною перемогою усього ринку, прикладом успішної взаємодії державних органів та комерційних структур заради захисту прав та інтересів абонентів. Ми готові до подальшої співпраці із регулятором на шляху реалізації нової послуги», – додав Андрій Осадчук.

Після завершення розроблення Адміністратором ЦБД необхідної технологічної моделі впровадження послуги, «Київстар» буде готовий якнайшвидше її запровадити. Національний оператор телекомунікацій та багаторічний лідер ринку мобільного зв’язку ПрАТ «Київстар» здійснює діяльність в Україні на принципах захисту інтересів абонентів, неухильного дотримання вимог законодавства та соціального партнерства з державою в усіх ініціативах, у тому числі – при запуску нових послуг та запровадженні європейських практик регулювання ринку.

comments powered by HyperComments