На що зазвичай скаржаться студенти та викладачі вишів?
П'ятниця, 22 січня 2016, 21:05
Представник аналітичного центру CEDOS розповів, які зазвичай скарги надходять на ресурс Profrights.org.
На що зазвичай скаржаться студенти та викладачі вишів?

Ресурс працює з серпня в тестовому режимі, а в активні фазі – з листопада. Вже було зафіксовано 340 порушень, які пройшли повну перевірку. Понад 100 випадків зараз знаходиться на на етапі передмодерації.

«Коли людина подає скаргу, вона сама обирає вид правопорушення, – розповів Андрій Солодько, головний юрист проекту Profrights.org, аналітик CEDOS, – якщо говорити про викладачів, то найчастіше вони звертаються за захистом своїх соціальних прав. У першу чергу, це випадки, пов’язані з оплатою праці. Це може бути або затримання, або невиплата зарплати, також це часто примушення викладачів йти у відпустку за власний рахунок. Це дуже популярні випадки. Також є скарги, що стосуються влаштування на роботу без проходження конкурсу, його непрозорість. Також це порушення інтелектуальної власності – плагіат».

«Що стосується студентів, то вони більше турбуються про забезпечення гуртожитків, – продовжив Солодько, – це або порушення санітарних норм, або незабезпечення гуртожитком, або вимоги щодо якихось додаткових відпрацювань чи корупція при поселенні до гуртожитку. Також дуже багато випадків стосовно індексації стипендій. І це не було зареєстровано як правопорушення, тому що в Україні, відповідно до закону, стипендії повинні підпадати під індексацію. Але вони не підпадають, тому що Кабмін ще досі не ухвалив постанову. Але фактично порушення є».

«Досі в Україні, попри відповідний закон, уряд не розробив індексації соціальних виплат, – додав Єгор Стадний, координатор проекту Profrights.org, виконавчий директор CEDOS, – і таким чином університети досі не мають регламенту цього порядку і не роблять ці індексації. Студенти, недотримуючи стипендії,  і звертаються до нас».

Також  Андрій Солодько згадав схожий приклад зі студентськими квитками. Він розповів, що восени надійшло багато повідомлень на рахунок того, що студентські квитки не були надруковані. За його словами, процес друку має проходити крізь оголошення тендеру. А в Україні до недавнього часу існувала тільки одна фірма, яка мала цим займатися. Через це не було відповідної конкуренції. Хоча зараз ця проблема вирішена. Солодько розповів, що подібні скарги вони не реєструють як правопорушення, адже це проблема самого законодавства, а не конкретного вишу.

comments powered by HyperComments