Як у Харкові поліція зупиняє та штрафує пішоходів
Понеділок, 1 лютого 2016, 14:34
Патрульні більше не обмежуються попередженням: тих, хто перебігає шлях на "червоний", карає гривнею.
Як у Харкові поліція зупиняє та штрафує пішоходів

Харківські копи почали кампанію у боротьбі з пішоходами-порушниками, котрі перебігають дорогу на заборонений сигнал світлофора чи просто у недозволеному місці. Минулого тижня патрульні оштрафували вісім городян на вул. Одеській, а в суботу - дві години чергували біля світлофора на вул. Академіка Павлова (поблизу зі станцією метро " Героїв Праці" і зупинкою), намагаючись стримати натовп порушників. У поліції обіцяють, такі рейди стануть регулярними, а не показовими, оскільки через недбайливих пішоходів аварій на дорогах стало набагато більше.

За словами прес-секретаря патрульної поліції Харкова Оксани Оспищевої, ситуація така, що пішоходи в місті доволі недисципліновані, і ДТП зачасту відбуваються з їх вини. Попередження, пояснення не дають жодного ефекта, тому виписуються постанови. Перші штрафи виписали 28 січня на перехресті проспектів Гагаріна та вулиці Одеської, і тепер порушникам доведеться заплатити по 51 гривні за незвертання уваги на сигнали світлофорів. Звісно, не всім пішоходам такий захід до душі. Деякі порушники поводили себе брутально и відмовлялися надавати папери. Але загроза доставки у відділ поліції спрацювала без відмов - паспорти відразу знаходилися.

У суботу, 30 січня, рейд, але вже виховний проводили на Салтівці, поблизу станції підземки "Героїв Праці". Патруль зупинився поблизу світлофора по вул. Академіка Павлова. Тут пішоходи, намагаючись застрибнути у автобус на іншому боці, порушують завжди: більшість не хоче чекати 1,5 хвилини до свого "зеленого". Присутність поліції багатьох не засмутила - вони вони продовжували перебігати шлях, навіть коли залишалося 10-15 секунд до сигналу, що дозволяє перехід. Поліцейські стали з обох боків дороги, і, коли загорілося червоне світло, розставляли руки та не пускали людей, але ті сперечалися. "Наряд мав був саме стримувати порушників, але багато хто просто недбайливо відноситься до безпеки, у них неправильно розставлені пріоритети. Бажання встигунти на автобус, який відходить кожні 10 хвилин, превалює над інстинктом самозбереження", - повідомили у поліції.

Загалом, патрульні дві години боролися з порушниками як могли. Ввечері там відбувся дивний випадок: водій, перед капотом котрого на червоний сигнал проскочив пішохід, вистрибнув з авто та накинувся на порушника, а його транспорт продовжував рух. "До того ж часу загорілося зелене світло, люди пішли на дорогу, а авто - на них, і всі розбіглися, - розповів один з очевидців.- Водій наздогнав її метрів за 30".

У поліції сподіваються, що з часом виховають у пішоходах відповідальність. Водії такі кроки вітають, але відзначають: найважче за все з пішими учасниками руху на неврегульованих перехрестях. "Машина за секунду не зупиниться, навіть якщо їде 40 км на годину, а взимку під час ожеледиці - зовсім. А пішоходу, особливо у темний час доби, оцінити швидкість руху дуже складно", - розповіла Ольга Хмель, водій зі стажем. Вона неодноразово бачила, як на "червоне" мами викочують на "зебру" візок або перебігають за руку з дітьми. "Жахливо, що порушувати ПДР вчать змалку, - певна Ольга. - Усі звикли, що у будь-якому разі винний той, хто був за кермом. Але навіть якщо так вирішить і суд, і він оплатить лікування та збиток постраждалому, хто поверне здоров'я? А життя?". Безпечність пішоходів власниця авто пояснює ще і безкарністю: водія-порушника легко знайти за автівкою, а ось пішохода практично неможливо.

comments powered by HyperComments