Майбутнє і реалії угоди про асоціацію. Для журналістів Харківщини провели тренінг
Четвер, 7 квітня 2016, 13:13
Експерти розказали, що принесе угода про асоціацію, які сфери життя вона охоплює та які проекти ЄС вже реалізуються в Україні та Харкові.
Майбутнє і реалії угоди про асоціацію. Для журналістів Харківщини провели тренінг

Майже два роки тому, у червні 2014-го, в Брюсселі було підписано економічну частину угоди про Асоціацію. З початку 2016-го почали діяти положення щодо зони вільної торгівлі (в режимі тимчасового застосування). Ця інформація мало відома загалу, бо майже не висвітлюється у медіа. Щоб журналісти не «плавали» у цій темі, представництво ЄС в Україні організувало в Харкові консультаційний тренінг. Запросили експертів і спікерів групи Team Europe, до яких ЗМІ можуть звертатися за інформацією для своєї роботи.

Під час заходу роз’яснили, що угода про асоціацію охоплює, зокрема, сфери енергетики, транспорту, екології, культурного співробітництва, освіти та гендерної рівності, а також, на які джерела можна спиратися для висвітлення пов’язаних питань.

«У нас чимало виробників, які вже зараз виходять на європейський ринок, — розповів президент Асоціації приватних роботодавців Олександр Чумак. — Зауважу, що це 500 мільйонів споживачів з високою купівельною спроможністю. Для порівняння: російський ринок — це 140 мільйонів споживачів з більш низькою купівельною спроможністю».

Для переходу на стандарти Євросоюзу і модернізації виробництва, переконує експерт, місцевий бізнес може розраховувати на інвестиції. «Вільних інвестиційних грошей предостатньо. Але, на жаль, велика частина підприємців не вміють їх отримувати. Тобто, люди елементарно не вміють зробити пропозицію свого продукту інвестору, який готовий підтримати ваш бізнес при наявності просто грамотного бізнес-плану. На сьогоднішній день європейські інвестиційні компанії готові розглядати бізнес-плани у вигляді презентацій, і вибирати те, що їм цікаво. В тому числі, і бізнес-плани переселенців», — зазначив А. Чумак.

Експерт ініціативи Team Europe Наталія Яковлєва проаналізувала контент європейських сайтів. Та повідомила присутнім, де міститься інформація про кожну країну, як і де шукати гранти для проекту. Зауважила, що деякі европейські держави мають специфічні традиції і погляди, але в цілому для ЕС існують спільні цінності, зокрема це стосується гендерної рівності та виховання дітей.

Вона звернула увагу на те, що потрібно знати іноземні мови, особливо англійську. «Вчіть англійської своїх дітей, вчіться самі, подорожуйте, відкривайте для себе світ, відкривайте для себе Європу», — порадила вона.

comments powered by HyperComments