Ярмарок міських реформ від «Кульбаби». Мобільність і доступність

Юлія Гуш  |  Неділя, 18 вересня 2016, 12:00
На площі Конституції відбувся ярмарок міських проектів, в межах якого пройшла низка освітніх та розважальних заходів.
Ярмарок міських реформ від «Кульбаби». Мобільність і доступність

Ярмарок, в якому взяла участь низка громадських організацій міста, складався з презентаційно-розважальних зон, лекторію та майданчику для дітей. «Цей ярмарок проходить в рамках Європейського тижня мобільності, – розповіла Олександра Нарижна, голова ГО «Міські реформи», – тут представлені міські проекти, які демонструють усі наявні ініціативи розвитку транспорту та пішохідного руху в місті Харкові».

«В Україні, як такій собі «постсовковій» країні, розвивається автомобільна спільнота, але людина на вулиці не почуває себе комфортно, – зазначила Анастасія Палій, представниця ГО «Міські реформи», – у нас ще немає такого прогресу, як в Європі чи Америці. Тому кожного року влаштовуємо такі «Європейські тижні мобільності», щоб люди зрозуміли, що вони мають право на сталий транспорт, що вони мають право на свій простір в місті. Також вони можуть познайомитися з проектами, які зараз просуваються». 

У межах «Кульбаби» відбувся конкурс дитячих малюнків, пройшов воркшоп «Пішохідні зони Харкова», який провели архітектори з ГО «Міські реформи». Крім того, тоді можна було послухати освітні лекції та подивитися кіно під відкритим небом.

Під час ярмарку, зокрема, значна увага була приділена розвитку велосипедного руху. «Ми вважаємо, що велоінфраструктура міста має бути створена на всіх вулицях, – підкреслила Тетяна Ріотська, активістка проекту «Велодоріжка проспектом науки», – але проспект Науки унікальний тим, що там можна створити велодоріжку, яка сама по собі буде довершеною та кінцевою. Вона може зв’язати Олексіївку, велике студентське місто з великими навчальними закладами, місцями роботи та центром міста».

Вона зазначила, що таким чином активісти борються за екологію міста, чому сприятиме зменшення кількості автомобілів на дорогах. За словами активістки, світова практика показує, що як тільки побудовані безпечні велодоріжки, кількість машин знижується на 30%. «Велосипед – це більш раціонально, це дешевше, це на додачу невелике, але цілком корисне кардіонавантаження. Це, відповідно, економія часу. Ти не стоїш в пробці, ти не ходиш додатково до фітнес-зали, а поєднуєш дорогу на навчання чи роботу з корисним фізичним навантаженням».

Головна мета цього ярмарку, за задумом організаторів, полягає в тому, щоб розповісти харків’янам про проблеми міської інфраструктури і показати, що насправді їх не так вже складно подолати. Для цього потрібно об’єднати зусилля громадських активістів та представників міської влади. Але як змусити діяти останніх – це вже зовсім інше питання.

comments powered by HyperComments