Транспорт у Харкові подорожчав ще до 1 квітня: як зекономити

Середа, 28 березня 2018, 19:14
Але є ще кілька годин, аби хоч якось зекономити.
Транспорт у Харкові подорожчав ще до 1 квітня: як зекономити

В Харкові від завтра подорожчає проїзд у міському електротранспорті. Виконком Харківської міськради затвердив нові тарифи на проїзд у метро, ​​тролейбусах і трамваях сьогодні, 28 березня.

Згідно з рішенням, вартість проїзду в метро буде збільшена з 4 грн до 5 грн, в наземному електротранспорті (трамваях і тролейбусах) – з 3 грн до 4 грн. Новий тариф почне діяти з 29 березня – у день, коли рішення вийде друком у газеті «Харьковские известия». Проте, офіційне повідомлення за фактом з'явиться, як то кажуть, «у свинячий голос» – оскільки газета з'явиться у вільному доступі для читачів уже після того, як транспорт вийде на маршрути.

Як пояснив заступник Харківського міського голови – директор Департаменту економіки та комунального майна Михайло Фатєєв, підставою для такого кроку стало подорожчання енергоносіїв, зростання мінімальної зарплати.

Востаннє тариф на проїзд у метрополітені та наземному електротранспорті підвищувався в 2017 році. З моменту впровадження тарифу на перевезення пасажирів у метро, ​​трамваях і тролейбусах відбулося значне збільшення складових собівартості послуг. Зокрема, прожитковий мінімум для працездатних осіб збільшився на 9%. Тарифи на електроенергію зросли на 7,6%.

Також Михайло Фатєєв повідомив, що ціни на матеріали для проведення ремонтів і технічного обслуговування рухомого складу зросли на 10-88%. В даний час на трьох лініях метрополітену експлуатуються 326 вагонів із середнім зносом близько 92%, знос ескалаторів – на рівні 74%, технологічного транспорту (дрезини) – близько 100%, вентиляційного обладнання – 85%.

У Харкові налічується 196 тролейбусів та 244 трамвайних вагона, з яких свій амортизаційний термін відпрацювали 129 тролейбусів і 230 трамвайних вагонів. Середній вік харківських тролейбусів – понад 11 років, трамваїв – 31 рік. Такий стан рухомого складу та обладнання, а також значне зростання цін на матеріали вимагають збільшення фінансових вкладень у якісне виконання технічного обслуговування і проведення в повному обсязі необхідних ремонтів.

Таким чином, діючий до кінця доби тариф не відшкодовує витрат підприємств міського електротранспорту з надання послуги і не забезпечує доходів, необхідних для безперебійного та безаварійного перевезення пасажирів.

За підсумками 2017 року збитки КП «Харківський метрополітен» від надання послуги з перевезення пасажирів склали 87,2 млн грн. Комунальні підприємства, що надають послуги з перевезення пасажирів наземним електротранспортом, отримали збитки на суму 145,3 млн грн.

Як повідомив заступник Харківського міського голови з питань інфраструктури Євген Водовозов, в новий тариф не внесена інвестиційна складова, він лише покриває собівартість послуг комунальних підприємств.

«Тариф розраховується не на платного пасажира, а на всіх, в тому числі пільговиків, за загальним обсягом проїзду. Ми не закладаємо ніде інвестиційну складову, тому що місто окремо виділяє гроші на капітальні ремонти, на реконструкції, на закупівлю – все це міські програми. Тариф – це виключно зарплата, електроенергія і запасні частини для ремонту рухомого складу», – підкреслив Євген Водовозов.

Таким чином, якщо сьогодні, 28 березня, пасажир встигне поповнити проїзну картку на метро, то проїзд для нього становитиме 4 грн – аж до того моменту, як закінчаться гроші на карті. Як відомо, картку можна поповнювати до 500 грн.

comments powered by HyperComments