У Харкові «брендували» Конституцію

Середа, 29 червня 2016, 09:45
На площадці біля Харківського національного театру опери та балету ім. М. Лисенка на честь державного свята перевіряли знання Основного закону.
У Харкові «брендували» Конституцію

Зазначимо, що українське законодавство не містить визначень політичної реклами поза передвиборчою агітацією, а «профільний» закон трактує рекламу як «інформацію про особу чи товар, розповсюджену в будь-якій  формі та в будь-який спосіб» і «призначену сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару», разом з тим Конституція не має чітких норм щодо своєї публікації та вигляду видання. Харківська «Солідарність» цим скористалася, розташувавши свій логотип на обкладинці Основного закону та роздавши із просвітницькою метою понад тисячу таких брошур.

Слід додати, що акція «Читай свою Конституцію» була започаткована минулого року, цього разу її підтримали партійці у багатьох містах, але «брендований» основний закон поширювали лише харків’яни.

Довідково.

Зі статті 36 Конституції України: «Громадяни України мають право на свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Політичні партії в Україні сприяють формуванню і вираженню політичної волі громадян, беруть участь у виборах. Членами політичних партій можуть бути лише громадяни України. Обмеження щодо членства у політичних партіях встановлюються виключно цією Конституцією і законами України.

Ніхто не може бути примушений до вступу в будь-яке об'єднання громадян чи обмежений у правах за належність чи неналежність до політичних партій або громадських організацій.

Усі об'єднання громадян рівні перед законом».

Зі статті 1 Закону України «Про рекламу»: «Реклама — інформація про особу чи товар,  розповсюджена  в будь-якій  формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або

підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару;

спонсорство — добровільна матеріальна, фінансова, організаційна та інша підтримка фізичними та юридичними особами будь-якої діяльності з метою популяризації виключно свого імені, найменування, свого знака для товарів і послуг; товар — будь-який предмет господарського обігу, в тому числі продукція, роботи, послуги, цінні папери, об'єкти права інтелектуальної власності».

Пункт 3 статті 68 Закону України «Про вибори народних депутатів України»: «Політична реклама — це розміщення або поширення матеріалів передвиборної агітації за допомогою рекламних засобів. До політичної реклами належить також використання символіки або логотипів партій — суб'єктів виборчого процесу, а так само повідомлення про підтримку партією — суб'єктом виборчого процесу або кандидатом у депутати видовищних чи інших публічних заходів або привернення уваги до участі у таких заходах партії — суб'єкта виборчого процесу чи певного кандидата у депутати. Реклама друкованих видань (газет, журналів, книг), інших товарів та послуг з використанням прізвищ чи зображень (портретів) кандидатів, назв чи символіки партій — суб'єктів виборчого процесу також є політичною рекламою».

Нагадаємо, 17 липня 2016 року відбудуться проміжні вибори до Верховної Ради. ЦВК завершила реєстрацію кандидатів у народні депутати 21 червня. Комітет виборців України вказує на деякі факти, що можуть бути використані для маніпуляцій.

Фото — IT Sector.

comments powered by HyperComments