Введення MNP - результат погоджених дій телеком-регулятора і провідних учасників ринку

Середа, 2 вересня 2015, 16:20
Міністерство юстиції України зареєструвало рішення НКРЗІ про затвердження нового «Порядку надання послуги перенесення абонентських номерів».
Введення MNP - результат погоджених дій телеком-регулятора і провідних учасників ринку

На думку експертів «Київстар», в Україні ця послуга вводитиметься за європейськими стандартами, що стало можливим завдяки погодженим діям провідних учасників ринку і національного телеком-регулятора.

«Ми вітаємо затвердження нового, допрацьованого порядку про перенесення мобільних номерів (MNP). Завдяки погодженим діям національного телеком-регулятора і провідних мобільних операторів, послуга буде впроваджена за європейськими стандартами, ринок отримає стимул для розвитку конкуренції за лояльність клієнтів, а користувачі мобільного зв'язку - право на збереження свого номера телефону при переході в нову мережу», - коментує Андрій Осадчук, директор з регуляторно-правового забезпечення Київстар.

В Україну послуга MNP приходить з великим запізненням, що викликано минулими спробами недобросовісних підприємців нав'язати ринку непрозорі схеми її впровадження. Декілька років поспіль тривали спроби запровадити юридично неповноцінний порядок MNP, спрямований виключно на швидке збагачення Адміністратора централізованої бази даних (ЦБД).

Такий порядок суперечив цілій низці законів і підзаконних актів, і порушував права абонентів. Так, знеособлене перенесення мобільних номерів створювало можливості для шахрайських схем. Це могло призвести до втрати абонентами своїх номерів телефонів, а також фінансовим втратам через неможливість повернути невикористані  коштиу разі переходу в нову мережу.

Крім того, не передбачалося відповідальності Адміністратора ЦБД за якість послуг і конфіденційність персональних даних клієнтів, зате створювалися можливості для стягнення на його користь коштів за кожну транзакцію з використанням перенесеного номера.

«Київстар» послідовно і наполегливо відстоював цивілізований механізм впровадження MNP, незважаючи на адміністративний тиск і штучний зовнішній негатив. З метою створення оптимальних умов для введення цієї інноваційної і конкурентної послуги, забезпечення захисту прав клієнтів і цивілізованого функціонування ринку мобільного зв'язку, оператор вимушений був неодноразово звертатися в НКРЗІ, зацікавлених органів державної влади, а після ухвалення незаконного нормативно-правового акту восени в 2013 році -  до суду.

Саме у судовому порядку була підтверджена справедливість вимог компанії. У результаті погодженими діями вже нового складу НКРЗІ був замінений Адміністратор ЦБД, а судове рішення з цієї справи лягло в основу нового порядку надання послуги.

«Шляхом прозорого судового процесу ми продемонстрували, що в телекомунікаційній галузі помилкові схеми не працюватимуть, зате, можливі лише цивілізовані європейські підходи, які узгоджуються з українським законодавством. Ми вважаємо офіційну реєстрацію нового, юридично "чистого" порядку надання послуги MNP - загальною перемогою усього ринку, прикладом успішної взаємодії державних органів і комерційних структур заради захисту прав і інтересів абонентів. Ми готові до подальшої співпраці з регулятором на шляху реалізації нової послуги», - додав Андрій Осадчук.

Після завершення розробки Адміністратором ЦБД необхідній технологічній моделі впровадження послуги, «Київстар» буде готовий якнайшвидше її запровадити. Національний оператор телекомунікацій і багаторічний лідер ринку мобільного зв'язку ПрАТ «Київстар» здійснює діяльність в Україні на принципах захисту інтересів абонентів, неухильного дотримання вимог законодавства і соціального партнерства з державою в усіх ініціативах, у тому числі - при запуску нових послуг і введенні європейських практик регулювання ринку.

 

 

 

 

comments powered by HyperComments