Аерокосмічний кластер «Мехатроніка» виступає за демонополізацію ринку авіаперевезень та створення в Україні регіональних авіахабів

П'ятниця, 11 березня 2016, 07:30
Монополізація українського ринку пасажирських і транспортних авіаперевезень гальмує розвиток українського авіабудування. Аерокосмічний кластер «Мехатроніка» виступає за прийняття законодавства, яке дозволить демонополізувати ринок авіаперевезень, а також створити регіональні авіхаби в Україні.
Аерокосмічний кластер «Мехатроніка» виступає за демонополізацію ринку авіаперевезень та створення в Україні регіональних авіахабів

Створення регіональних авіаційних хабів дозволить завантажити потужності українських підприємств авіаційної галузі, а також залучити багатомільйонні інвестиції в країну. Про це заявив голова ради інноваційного регіонального аерокосмічного кластера «Мехатроніка», голова правління компанії «FED» (ПАТ «ФЕД») Віктор Попов:

«Україна знаходиться в дуже хорошому географічному положенні: на перетині шляхів схід-захід, північ-південь. Створення в Україні регіональних авіахабів для пасажирських літаків, транспортних перевезень - це дуже актуальне завдання, такі авіахаби затребувані в світі. Що заважає? На мій погляд, одна з головних причин гальмування розвитку авіаційної галузі та суміжних сфер - відсутність ефективних ринкових, фінансово-економічних умов на цьому ринку».

У «Мехатроніці» вважають, що сьогодні необхідно створити умови для ефективного функціонування лізингових компаній, забезпечити стабільне фінансування авіаційної галузі і розробити систему стимулюючого оподаткування для авіавиробників. У цьому питанні повинна бути чітка політика держави, перш за все Кабінету міністрів України, профільних міністерств і відомств.

«Сьогодні ми літаємо на« Боїнгах», але ж ми успішно і безпечно могли літати на АН-148, АН-158, возити українськими транспортними літаками вантажі. Потрібно створювати умови, для розвитку ринку. Ми в Україні створили абсолютно конкурентоспроможний продукт - АН-148. Чудовий салон, мотори, навігація, комфорт - все для пасажира. Літак відповідає всім міжнародним вимогам до безпеки повітряних суден. На сьогоднішній день він пройшов валідацію і може літати до країн Європейського Союзу. Для того, щоб цей літак літав на українських рейсах, потрібна державна підтримка, яка дозволить українським авіакомпанія купувати наші літаки на умовах лізингу. У всьому світі саме лізинг є основною формою придбання літаків. В Україні ефективної системи фінансування даної галузі немає. Для того, щоб виробляти більше «АНів», потрібно щоб уряд підтримував створення лізингових компаній», - підкреслив Віктор Попов.

В інноваційному регіональному аерокосмічному кластері «Мехатроніка» впевнені, що науковий потенціал і високотехнологічні можливості української авіаційної промисловості дозволять в короткостроковій перспективі налагодити багатосерійне виробництво літаків як цивільного, так і військового призначення.

Віктор Попов також зазначив, що ринок цивільних авіаційних перевезень в Україні монополізований і це є гальмом у розвитку вітчизняного авіабудування.

«На сьогоднішній день створення хороших умов для однієї монопольної компанії - це не ринкові відношення. Тому, останній лоукостер пішов від нас в минулому році. І цим питанням має займатися Антимонопольний комітет. Відсутність реальної конкуренції невигідно для пасажирів, вигодонабувачі - монопольні компанії, зацікавлені в збереженні «статус кво». Я переконаний, що це все незабаром має припинитися», - підкреслив голова ради кластеру «Мехатроніка», голова правління компанії «FED» Віктор Попов.

Довідка:

Інноваційний регіональний аерокосмічний кластер «Мехатроніка» був створений у Харкові у 2015 році. До кластеру увійшли провідні підприємства авіаційної галузі України: FED (ПАТ «ФЕД»), ДП «Івченко-Прогрес», ПАТ «Мотор Січ», ДП «АНТОНОВ», ПАТ «ХАРТРОН», ДНВП «Об'єднання Комунар», ДП «ХМЗ «ФЕД», ПАТ«ВАЗ», ДП «Дослідно-конструкторське бюро авіації загального призначення», ТОВ «ДКБ «Екран», ПАТ «ДАЗ», НТ СКБ «ПОЛІСВІТ» та ін. Науково-освітній сегмент представлений Інститутом радіофізики та електроніки ім. О.Я. Усикова, НТУ "ХПІ", ХНУРЕ, НАУ ім. Н. Е. Жуковського "ХАІ", ХНУ ім. В. Н. Каразіна, ХУПС ім. І. Кожедуба.

 

 

 

 

comments powered by HyperComments