Аерокосмічний кластер «Мехатроніка» виступає за демонополізацію ринку авіаперевезень та створення в Україні регіональних авіахабів
Створення регіональних авіаційних хабів дозволить завантажити потужності українських підприємств авіаційної галузі, а також залучити багатомільйонні інвестиції в країну. Про це заявив голова ради інноваційного регіонального аерокосмічного кластера «Мехатроніка», голова правління компанії «FED» (ПАТ «ФЕД») Віктор Попов:
«Україна знаходиться в дуже хорошому географічному положенні: на перетині шляхів схід-захід, північ-південь. Створення в Україні регіональних авіахабів для пасажирських літаків, транспортних перевезень - це дуже актуальне завдання, такі авіахаби затребувані в світі. Що заважає? На мій погляд, одна з головних причин гальмування розвитку авіаційної галузі та суміжних сфер - відсутність ефективних ринкових, фінансово-економічних умов на цьому ринку».
У «Мехатроніці» вважають, що сьогодні необхідно створити умови для ефективного функціонування лізингових компаній, забезпечити стабільне фінансування авіаційної галузі і розробити систему стимулюючого оподаткування для авіавиробників. У цьому питанні повинна бути чітка політика держави, перш за все Кабінету міністрів України, профільних міністерств і відомств.
«Сьогодні ми літаємо на« Боїнгах», але ж ми успішно і безпечно могли літати на АН-148, АН-158, возити українськими транспортними літаками вантажі. Потрібно створювати умови, для розвитку ринку. Ми в Україні створили абсолютно конкурентоспроможний продукт - АН-148. Чудовий салон, мотори, навігація, комфорт - все для пасажира. Літак відповідає всім міжнародним вимогам до безпеки повітряних суден. На сьогоднішній день він пройшов валідацію і може літати до країн Європейського Союзу. Для того, щоб цей літак літав на українських рейсах, потрібна державна підтримка, яка дозволить українським авіакомпанія купувати наші літаки на умовах лізингу. У всьому світі саме лізинг є основною формою придбання літаків. В Україні ефективної системи фінансування даної галузі немає. Для того, щоб виробляти більше «АНів», потрібно щоб уряд підтримував створення лізингових компаній», - підкреслив Віктор Попов.
В інноваційному регіональному аерокосмічному кластері «Мехатроніка» впевнені, що науковий потенціал і високотехнологічні можливості української авіаційної промисловості дозволять в короткостроковій перспективі налагодити багатосерійне виробництво літаків як цивільного, так і військового призначення.
Віктор Попов також зазначив, що ринок цивільних авіаційних перевезень в Україні монополізований і це є гальмом у розвитку вітчизняного авіабудування.
«На сьогоднішній день створення хороших умов для однієї монопольної компанії - це не ринкові відношення. Тому, останній лоукостер пішов від нас в минулому році. І цим питанням має займатися Антимонопольний комітет. Відсутність реальної конкуренції невигідно для пасажирів, вигодонабувачі - монопольні компанії, зацікавлені в збереженні «статус кво». Я переконаний, що це все незабаром має припинитися», - підкреслив голова ради кластеру «Мехатроніка», голова правління компанії «FED» Віктор Попов.
Довідка:
Інноваційний регіональний аерокосмічний кластер «Мехатроніка» був створений у Харкові у 2015 році. До кластеру увійшли провідні підприємства авіаційної галузі України: FED (ПАТ «ФЕД»), ДП «Івченко-Прогрес», ПАТ «Мотор Січ», ДП «АНТОНОВ», ПАТ «ХАРТРОН», ДНВП «Об'єднання Комунар», ДП «ХМЗ «ФЕД», ПАТ«ВАЗ», ДП «Дослідно-конструкторське бюро авіації загального призначення», ТОВ «ДКБ «Екран», ПАТ «ДАЗ», НТ СКБ «ПОЛІСВІТ» та ін. Науково-освітній сегмент представлений Інститутом радіофізики та електроніки ім. О.Я. Усикова, НТУ "ХПІ", ХНУРЕ, НАУ ім. Н. Е. Жуковського "ХАІ", ХНУ ім. В. Н. Каразіна, ХУПС ім. І. Кожедуба.