Людям не вистачає об’єктивних новин як на місцевому, такі і на державному рівнях (фото)
Середа, 13 квітня 2016, 16:16
Сьогодні під час прес-конференції в Харківському кризовому інфоцентрі були оприлюднені дані медіадосліджень, що проводилися в південних та східних регіонах України.
Людям не вистачає об’єктивних новин як на місцевому, такі і на державному рівнях (фото)

Всі вони були зібрані за допомогою соціологічного опитування дорослого населення, яке проводили експерти з Інституту масової інформації та GfK Ukraine. Крім цього, вони цілий місяць моніторили ситуацію в місцевих ЗМІ. Під увагу експертів потрапили і телеканали, і друковані видання, і інтернет-ресурси. За словами Марини Клочко, керівниці спеціальних медіадосліджень GfK Ukraine, всі зібрані дані будуть відправлені у публічний доступ.

Наприклад, в результаті цих досліджень було виявлено, що 92% населення Харківської області надає перевагу телебаченню, 62%  – інтернету, 25% –радіо, а всього 26% – друкованій пресі. Окрім цього, популярністю користуються і соціальні медіа – у самому Харкові у 54% опитаних є аккаунт хоча б в одній соціальній мережі. Статистика також складалася з огляду на політичні уподобання опитуваних, які експерти умовно розділили на «проєвропейські», «проросійські» та «нейтральні». Таким чином, зокрема, було виявлено, що проєвропейські (78%) та нейтральні (62%) респонденти є більш активними користувачами інтернету, ніж проросійські (49%).

Окрема частина опитування стосувалася тем, які найбільш цікавлять аудиторію. Так у п’ятірку «найпопулярніших» увійшли: «Здоров’я», «Новини вашого міста (села)», «Погода», «Спосіб життя та розваги» та «Державна політика». Разом з тим опитувані зізнавалися, що їм не вистачає об’єктивних новин загальнонаціонального та місцевого рівня, інформації щодо боротьби з корупцією, висвітлення діяльності місцевих політиків, місцевих журналістських розслідувань тощо.

Окрім цього, експерти виявили, що в ЗМІ суспільно важливі події загальнодержавного рівня складають близько 12%, а місцевого – від 23 до 35% в залежності від типу медіа. Наприклад, інформація щодо АТО на телебаченні займає 28% від загальної кількості матеріалів. При цьому в них ігнорується тема проблем місцевого населення, яке проживає на лінії зіткнення. А преса та мережі приділяють їм всього 6% матеріалів. Щодо переселенців, то інформації про них взагалі дуже мало – всього від 2 до 4%.

Також проводились якісні дослідження ЗМІ на їх відповідність сучасним журналістським стандартам. Як було виявлено, місцеві медіа часто їм не відповідають. За словами Олени Голуб, експертки по моніторингу Інституту масової інформації, харківські медіа набрали всього 3,43 бали з можливих шести. 

comments powered by HyperComments