У активних та освічених громадян більше шансів отримати якісні адміністративні послуги

П'ятниця, 31 травня 2013, 11:52
У Харкові 29 травня відбувся тренінг-семінар «Роль громадськості у покращенні якості надання адміністративних послуг» для представників громадських організацій Харківської, Сумської, Полтавської, Донецької та Луганської областей. Захід відбувся за фінансової підтримки Європейського Союзу, а його організаторами стали Фонд місцевої демократії (м. Харків) та Центр політико-правових реформ (м. Київ).
У активних та освічених громадян більше шансів отримати якісні адміністративні послуги

Під час свого вступного слова голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко зазначив, що раніше подібні семінари їх організація проводила виключно для державних службовців та працівників органів місцевого самоврядування.

“Проте влада ніколи не буде зацікавлена покращувати стандарти своєї роботи, якщо того не буде вимагати громада”, - пояснив він важливість залучення до цього процесу представників громадських організацій.

Крім Ігоря Коліушко тренінг вели: Ольга Мірошник - голова Фонду місцевої демократії (Харків), Віктор Тимощук - заступник голови Правління Центру політико-правових реформ (Київ), Ігор Бригілевич - Центр інформаційного консалтингу (Львів), Валерій Гулій - експерт Фонду місцевої демократії (Харків).

Організатори семінару Ольга Мірошник та Ігор Коліушко

Напевно переважна більшість наших громадян погодиться з тим, що неефективне надання адміністративних послуг населенню є однією з найгостріших проблем сучасної України. Вона проявляється в таких аспектах, як брак поваги до відвідувачів в органах влади, складних процедурах подання та довготривалості строків надання  адміністративних послуг, незручному для заявника графіку “прийомних годин”...

Завадити цьому може створення Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП), які, зокрема, передбачають:

- запровадження принципу “Єдиного офісу” (люди мають можливість отримати максимум послуг в одному місці. Наприклад, приватизація земельної ділянки, реєстрація підприємницької діяльності, оформлення закордонного паспорту тощо);

- запровадження принципу “Єдиного вікна” (знімається необхідність “бігати по кабінетах”. Таку функцію, без залучення особи, яка звернулася за послугами, виконуватиме адміністратор);

- скорочення терміну надання послуг;

- наявність системи регулювання черги;

- доступність інформації у різних джерелах (сайт, стенд, телефон);

- комфортні умови очікування (до таких належать зручні місця для сидіння, безкоштовний WI-FI, спеціальні пристрої для людей з особливими потребами, і навіть спеціальні куточки для дітей).

Електронна система регулювання черги в ЦНАП

Повсюдне функціонування таких центрів не тільки значно полегшить отримання громадянами потрібних послуг, а й сприятиме зниженню рівня корупції в країні.

Наразі головною умовою ефективного впровадження центрів надання адміністративних послуг є політична воля керівництва міста, а також його чітке, реалістичне і конкретне  бачення цієї справи (належне виконання підготовчої роботи, правильний вибір приміщення, забезпечення технічними і програмними засобами).

Учасники  тренінгу-семінару відвідали Харківський міський центр надання адміністративних послуг.  Його керівник Ірина Синицька докладно ознайомила присутніх з особливостями роботи очолюваної нею структури, після чого бажаючі мали можливість задати питання, як безпосередньо їй самій, так і усім працівникам центру.

Інформаційні картки в ЦНАП

 Під час тренінгу були розглянуті перспективи розвитку ЦНАП та взаємодії з громадськістю на прикладі Харківської області, вимоги щодо формування інформаційних та технологічних карток, проведені практичні заняття з оцінки якості адміністративних послуг та критерії оцінки ЦНАП для здійснення громадського моніторингу. Особлива увага приділялася ознайомленню учасників тренінгу з кращими прикладами та проблемами в діяльності центрів. До останніх були  віднесені – недосконала законодавча база, недостатній перелік популярних послуг, паралельний прийом замовників різними структурами влади та ін.

 Наприкінці заходу його учасники  висловили свої пропозиції щодо подальшої співпраці.

comments powered by HyperComments