Розвиток велосипедної інфраструктури – це вигідно для життя міста

Юлія Гуш  |  Субота, 22 жовтня 2016, 17:27
Експерти, які беруть участь у цьогорічному Велофорумі, розповіли про принади розвинутої велоінфраструктури для життя міста.
Розвиток велосипедної інфраструктури – це вигідно для життя міста

Кевін Мейн, директор розвитку Європейської федерації велосипедистів (Бельгія), зазначив, що розвинута велоінфраструктура позитивно впливає на економічну сферу міста. За його словами, бюджет велосипедної складової у Європейському союзі становить 2 мільярди євро. Розвиток велосипедного транспорту допомагає зберегти гроші платників податків стосовно охорони здоров’я, він може бути корисним для представників малого та середнього бізнесу.

«Вони (велосипедисти) купують локально, – розповів Кевін Мейн, – вони роблять це частіше. І купують саме те, що продається поруч з ними. А це забезпечує нові робочі місця. Ми можемо резюмувати, що на рівні Європейського союзу було створено 1 мільйон робочих місць… Це в ЄС більше, ніж від добування вугілля та виробництва сталі. Але є проблема в тому, що економісти не бачать ці робочі місця концентровано, адже вони розкидані по різним точкам».

За його словами, це дуже корисно і для активістів, і для місцевої влади, і для міст загалом. Мейн підкреслив, що інвестувати велосипедну інфраструктуру значно краще, ніж здійснювати будівництво великого індустріального об’єкту десь поза містом. «Ми говоримо меру кожного міста, в кожній країні, в якій працює європейська федерація велосипедистів, що інвестиції саме в місцеву мобільність призводить до хорошої локальної економіки», – додав він.

Проте, незважаючи на всі принади розвитку велосипедного транспорту, перешкодою для цього може стати чиновницький апарат. «Багато хто може розповісти історії про те, як вся енергія активістів зустрічається з чиновницькою стіною, – розповіла Тетяна Лебухорська, координаторка програми «Сталий розвиток буковинської агенції регіонального розвитку» (Чернівці), – причиною цього є те, що чиновники не звикли проявляти ініціативу та бути ініціативними. Вони звикли виконувати директиви зверху. А тут приходимо ми, активісти, і кажемо: «А чи можна щось зробити? Давайте щось зробимо». А вони дивляться у свої документи і говорять: «Ні, у нас про це не написано. Тому, вибачте, ми цього робити не будемо». Тому для досягнення дуже важливо, що окрім нашої низової ініціативи була якась ініціатива «зверху»».

За її словами, активісти зараз просувають стратегії розвитку велосипедного транспорту. В тому числі і для того, щоб чиновники мали на руках відповідні документи та почали діяти. І завдяки роботі активістів цей процес пройде набагато швидше. Також вона згадала, що в Україні зараз є проблеми в чинному законодавстві та будівельних нормах, які приносять свої проблеми до даної сфери.

«Тому ми маємо ще дві цілі, – розповіла Тетяна Лебухорська, – це зміна швидкісного режиму. В першу це стосується нештрафованого 20-ти кілометрового відхилення швидкості. І друге – це зміни державних будівельних норм і пристосування їх до сучасних вимог розвитку транспорту. І, власне, після того, як буде зроблена робота зі стратегією, ми розуміємо, що треба буде також поширювати хороші практики того, як в Україні варто будувати велоінфраструктуру.  І вже безпосередньо працювати з проектами, які створюють цю велосипедну інфраструктуру».

Нагадаємо, на даний момент у Харкові триває III міжнародна конференція з розвитку велосипедного транспорту, яка завершиться  23 жовтня.

comments powered by HyperComments