Українські магазини відмовляються від російських товарів

Вівторок, 26 серпня 2014, 16:04
Україна щойно ухвалила законопроект про санкції проти російських компаній, але російський бізнес, який працює в Україні, вже розплачується за політику. Український споживач не хоче купувати російські товари, ходити в російські ресторани і зберігати гроші в російських банках.
Українські магазини відмовляються від російських товарів

У середині серпня Верховна рада України ухвалила рамковий законопроект, який дозволить їй ввести понад 20 видів санкцій проти "головного торговельного партнера" - Росії, пише "КоммерсантЪ".

Україна зможе блокувати активи фізосіб, відкликати ліцензії у компаній і банків, обмежувати транзит російського газу до Європи. Складений, але поки не оприлюднений перелік з 172 фізичних і 65 юридичних осіб, проти яких будуть введені санкції.

За даними Infoline, у фізичному вираженні обсяги продажів у продуктовому рітейлі в Україні впали всього на 1% (у грошовому вираженні падіння здебільшого через девальвацію).

При цьому, за даними УАПТС, падіння продажів російських товарів з початку 2014 року склало від 25% до 40%.

 "Ми відмовилися від багатьох російських товарів у зв'язку з відсутністю попиту, - коментує Олена Разумова, представник "Рітейл Груп" (магазини "Велика Кишеня", "Велмарт", "Альта-центр", "Екватор"). - Якщо раніше покупець не звертав особливої уваги на виробника, то сьогодні ситуація зворотня: споживач максимально і добровільно підтримує вітчизняного виробника. Російські товари просто перестали купувати".

 Відрізнити російські товари в супермаркетах в Україні дуже просто: відповідно до законодавства, торговельні мережі зобов'язані маркувати країну-виробника, додає представник ДК "Євротек" Олена Обухівська. Тому в українських супермаркетах на цінниках, як правило, розміщений прапор країни-виробника.

Інші торговельні мережі також почали виводити з асортименту російські товари. Дрібні рітейлери діяли більш радикально: наприклад, торговельні мережі Івано-Франківська, які володіють магазинами "Плюс", "Слов'янка" і "Тростянецький", заявили, що повністю виключили російські товари зі свого асортименту.

 "Аналогічно вчинили і окремі продуктові магазини в Житомирі", - повідомляє УАПТС. Волинський рітейлер "Наш край", який керує більш ніж 100 магазинами, повідомив про скорочення лінії російської продукції за рахунок алкоголю, чаю, супутніх товарів, побутової хімії та молочки.

Щодо російського одягу, взуттєвих рітейлерів і закладів громадського харчування - в Україні є частка негативу, але менша, ніж у випадку з продуктами. Це можна пояснити просто: свою приналежність до Росії прапорами на цінниках ніхто не афішує. Хоча на початку 2014 року в інтернеті з'явився перелік "Знай ненаших" - перелік російських брендів, що працюють в Україні, від яких споживачам краще відмовитися. До нього входять "Іль Патіо", "Якіторія", "Шоколадниця", "Кофе Хауз", Incity, Ostin, Love Republic, Carlo Pazolini. Частина цих компаній, наприклад Carlo Pazolini, відносить себе до міжнародних, але були створені в Росії. Ресторатори цей перелік характеризують як студентську розвагу. "Наш франчайзі розповідав, що заходили студенти, лягали на підлогу на знак протесту, але все досить мирно і необразливо", - пояснює власник "Євразії Холдинг" Олексій Фурсов.
 

Сайт Уніан: http://economics.unian.ua/finance/955251-ukrajinski-magazini-vidmovlyayutsya-vid-rosiyskih-tovariv.html

comments powered by HyperComments