У харківському метро будуть допомагати незрячим
Як повідомила заступник міського голови Світлана Горбунова-Рубан, ініціатива створення служби супроводу незрячих виходила від людей, у яких є такі проблеми.
«Це дуже важливо, що є такі ініціативи і що ми отримуємо таку важливу інформацію. Харківський метрополітен будувався дуже давно, і в проектній документації не були враховані установка знаків або засобів, які могли б допомогти людям з проблемами зору», - зазначила Світлана Горбунова-Рубан.
Вона також нагадала, що станції «Олексіївська» і «Перемога» оснащені для зручності незрячих спеціальними рельєфними смугами (на першій та останній сходинках і по краях платформи), це дозволяє сліпій людині впевненіше орієнтуватися по станції і вчасно помітити небезпечний край платформи.
«Ми провели навчання співробітників метрополітену й надалі будемо працювати з персоналом і вдосконалювати платформи метро, поки не оснастимо метрополітен усіма необхідними засобами для людей з проблемами зору», - підкреслила заступник міського голови.
Як повідомив журналіст і один з ініціаторів служби допомоги незрячим в метро Володимир Носков, станції метрополітену складні по акустиці, тому незрячим в підземці складно орієнтуватися.
«У метро багато рекламних моніторів, завжди дуже багато людей, платформи облицьовані плиткою і кахлем. Все це створює акустику, при якій людям з порушеннями зору складно орієнтуватися. Тому, щоб метро було більш безпечним, щоб незрячому було зрозуміло, де край платформи, щоб він не потрапив в отвір між вагонами, ми ініціювали створити таку службу супроводу», - повідомив Володимир Носков.
При цьому він закликав незрячих людей користуватися в метрополітені тростиною.
«Буває так, що деяким соромно спускатися в метро з тростиною. Але якщо її не буде, то черговому важко буде людині допомогти. Я закликаю всіх не соромитися брати з собою тростину, тому що перш за все це ваша безпека», - зазначив журналіст.
Він також розповів, що співробітник метрополітену повинен провести незрячого на платформу і дізнатися у нього, до якої станції він їде і чи зустрічають його на цій станції. Якщо людину ніхто не зустрічає, то на кінцевому пункті його зустріне співробітник метрополітену і проводить до виходу з метро.
Зазначимо, що працівники метрополітену, які будуть допомагати незрячим, пройшли курс практичних занять з тифлопедагогом. Їм розповіли, як краще запропонувати незрячій людині допомогу, як правильно провести її до сходів і по ескалатору, як завести незрячого у вагон поїзда.
Служба допомоги незрячим організована за підтримки Харківської міської ради спільно зі спеціальним навчально-виховним комплексом ім. В. Г. Короленка.