Як плакати можуть навчати медіаграмотності
Виставка про медіаграмотність стартувала в харківському Хабі соціальної активності «Студія 42». На ній представлено 44 плакати від художників із клубу ілюстраторів Pictoric. Всі ці роботи мають розкривати теми інформаційної війни, цензури, пропаганди, свободи слова, фейкових новин, а також критичного ставлення до інформації, яка подається в медіа та соціальних мережах.
«Медіаграмотність в українському суспільстві – це наразі дуже важлива тема, – розповіла Анна Сарвіра, ілюстраторка, співорганізаторка виставки, – нас майже завжди оточують різного роду медіа. Ми всі читаємо інформацію в інтернеті, книжки, газети. Але ми часто не замислюємося над тим, що читаємо. І в нас немає якоїсь медіаграмотності. Тобто, ми звикаємо до цих всіх повідомлень і не фільтруємо їх. І ми вирішили якомога доступніше висвітлити цю тему: що таке медіаграмотність, як розрізнити пропаганду, що таке інформаційна війна. Все це досить важливі теми».
За її словами, всі плакати, представлені на виставці, були поділені на три категорії. Авторами першої є дизайнери, які більшою мірою на своїх роботах намагалися показати символи пропаганди. Є ілюстративні плакати, які в комічному вигляді показують що таке пропаганда та свобода слова. Також на виставці представлені плакати з виразами відомих людей, які боролися за свободу слова, щодо медіа, книжок та журналістики. Загалом, над створенням плакатів ілюстратори працювали декілька тижнів.
«Ця тема в Україні актуальна, – зазначила Олена Сторончук, ілюстраторка, співорганізаторка виставки, – хоча в нас вона ще не розвинена. І зараз, на фоні політичних і соціальних подій, є непорозуміння, обмани, ведеться пропаганда. І важливо щоб люди хоча б трохи замислювалися над тим, що відбувається в ЗМІ. Аналізувати їх, а не просто емоційно поглинати те, що вони дають».
За задумом ілюстраторів, всі ці плакати мають акцентувати увагу на основних принципах медіаграмотності, а також розповідати про них максимально доступним способом. Вони переконані, що саме візуальна плакатна мова здатна ефективно донести суть даної теми та змусити замислитися над піднятими проблемами. Подивитися на плакати і подумати про медіаграмотність можна буде до 15 листопада.