Мобільні оператори нахабно брехали абонентам. У чому і зізналися

Четвер, 15 жовтня 2009, 17:33
Три найбільші мобільні оператори – Київстар, МТС і Астеліт (ТМ life:)) – визнали, що одурювали споживачів щодо вартості своїх послуг, рекламуючи «нульові тарифи».
стільникові телефони

14 жовтня на засіданні Антимонопольного комітету вони пообіцяли відмовитися від подібної політики в майбутньому. Проте у «Астеліта» і «МТС-України» частка реклами послуг, яку вони позиціонують як безкоштовну, складає значну частину, тому експерти не виключають, що оператори обійдуть заборону.

Антимонопольний комітет визнав рекламну діяльність трьох провідних операторів мобільного зв'язку — «Київстару», «МТС-Україна» і «Астеліта» (ТМ life:)) — недобросовісною. Їх реклама «нульових тарифів» вводить споживачів в оману щодо реальної вартості послуг.

А інформація про збір до Пенсійного фонду вказана дрібним шрифтом, що створює труднощі для ознайомлення. Раніше заборона на «нульові тарифи» по зверненню «Київстару» ввела Нацкоміссия регулювання зв'язку, але, оскільки він носив рекомендаційний характер, компанії його ігнорували.

«Тепер оператори пішли на співпрацю з нами і готові виконати вимоги комітету», — заявив вчора в.о. розділу Антимонопольного комітету (АМКУ) Олександр Мельніченко. «Це невигідно компанії, — визнає експерт департаменту по взаємодії з регуляторними органами «Астеліта» Олена Грінева.– Але ми підтримаємо рішення, оскільки воно сприяє нормалізації ринкових відносин».

Проте 10 днів, які АМКУ відвів на виконання свого рішення, недостатньо, щоб змінити рекламну продукцію, вважає директор по корпоративному управлінню і контролю «МТС-Україна» Олег Проживальській. В АМКУ пообіцяли продовжити цей термін.

Ще три оператори — «Укртелеком», «Українські радіосистеми» і «Голден Телеком» — не погодилися з вимогами комітету, заявили в АМКУ. «Ми притягнемо операторів до відповідальності, — пообіцяв Олександр Мельніченко. — Санкції можуть бути дуже суворими — до 5% річного обороту».

Втім, генеральний директор «Українських радіосистем» (УРС, ТМ Beeline) Олександр Барінов стверджує, що його компанію не запросили на засідання. «Відбулося непорозуміння, ми не відмовлялися від співпраці з АМКУ і найближчим часом надамо необхідну інформацію», - пообіцяв він. А директор філіалу об'єднаних продажів «Укртелекому» Ігор Сиротенко завірив, що компанія ніколи не використала «нульові тарифи»: «Ми дотримуємо норми законодавства строго, ніж будь-який інший оператор».

Більше всіх «нулі» в своїй рекламі використовував «Астеліт», відзначають в рекламних агентствах. «Всі пам'ятають величезні рекламні конструкції у вигляді «нулів», які компанія встановлювала по всій Україні», — сказав директор агентства Maxima (здійснює баїнг для МТС) Андрій Кліменко.

За оцінками директора медіаагентства Mindshare (обслуговує МТС, а до 2008 року — Beeline) Валерія Вареніци, «нульові тарифи» складають більше 50% всієї реклами оператора. За словами пана Кліменко, для МТС цей показник не перевищував 30%. Втім, аналітик GFK Ukraine Гліб Вишлінській упевнений, що оператори як і раніше обходитимуть заборони регулюючих органів.

«Просто в рекламі з'явиться більше приміток. А вимоги по шрифту, який використовується в рекламі, законодавством не регулюються», - підкреслив аналітик.

Нагадаємо, в липні 2009 року член НКРЗ Людмила Артюшенко заявила, що встановлювані в даний час мобільними операторами «нульові» тарифи часто є обманом для споживача, оскільки хоч і декларують «нульову» вартість усередині мережевих і міжмережевих розмов, проте фактично мають на увазі необхідність щомісячного поповнення рахунку і лише певну кількість хвилин, які не тарифікуються.
 

comments powered by HyperComments