Дирекція ХТЗ шукає підрядника для різання металоконструкцій ливарного виробництва?

Четвер, 10 листопада 2016, 14:49
На сьогоднішній день ХТЗ як і раніше не працює, заробітна плата не виплачується, під виглядом оптимізації скорочено понад третину працівників.
Дирекція ХТЗ шукає підрядника для різання металоконструкцій ливарного виробництва?

Про це повідомляє From-ua. За інформацією видання, нещодавно стало відомо, що виконуючий обов'язки директора ХТЗ Дмитро Шевченко на нараді повідомив, що ливарне виробництво вже ніколи запускатися не буде і дав доручення директорові з виробництва Василю Гайворонському знайти підприємство, яке здатне з найкоротші терміни провести демонтаж та порізку металоконструкцій ливарного виробництва.

Крім того, другу зиму завод в незаконсервованому стані просто не переживе, тому можна дійти висновку, що ливарне виробництво розберуть на металобрухт, а все інше навесні. Це реалізація плану 2015 року фактичного власника заводу російського бізнесмена Олега Дерипаски: вивезти найцінніше, а решту здати на металобрухт.

Нагадаємо, у перше десятиліття незалежності України ХТЗ з державного підприємства перетворився на приватне підприємство, власником якого став відомий бізнесмен Олександр Ярославський, повідомляє «Антикор». З 2009 року завод повністю перейшов під керування структур друга Ярославського, російського мільярдера Олега Дерипаски. Проте з загостренням російсько-українського конфлікту російські керівники підприємства вирішують готувати його до банкрутства і перевезення до РФ.

Як повідомив колишній керівник ХТЗ Владислав Губін, Дерипаска особисто дав йому команду звільняти співробітників, банкрутувати завод в Україні.

Коли плани стали відомі українському уряду, навесні 2016 року на горизонті з'явився Олександр Ярославський, заявивши, що викупив у афілійованих з Дерипаскою структур контрольний пакет ХТЗ. Ярославський обіцяв виплатити борги по зарплаті, перезапустити завод і почати випускати військову техніку. У червні 2016 року бізнесмен заявив: "Я зустрічався з Президентом України Петром Порошенком і знайшов повну підтримку наших планів по відродженню підприємства. Позитивні сигнали ми отримали і від обласної та міської влади нашого регіону".

Проте і після цього обіцянки залишилися обіцянками. У серпні 2016 року Петро Порошенко доручив губернатору і прокурору Харківської області протягом 20 днів забезпечити погашення заборгованості по зарплаті працівникам Харківського тракторного заводу і попередив про персональну відповідальність директора власника ХТЗ, олігарха Олександра Ярославського, і призначеного ним директора заводу.

Після цього комерційний директор ХТЗ Дмитро Єлісєєнко виступив з заявою, що "уже з початку цього тижня розпочав роботу відділ постачання, який займається підготовкою закупівель. Складено графік відновлення діяльності та інших служб...". Проте справа не рушає з місця. 

Сьогодні вже абсолютно чітко зрозуміло, що власник заводу не змінився (на сайті Агенції з розвитку інфраструктури фондового ринку опублікована інформація про власників більше 10% акцій ХТЗ станом на другий квартал 2016 року. Згідно з даними SMIDA, такими власниками є ТОВ «Бриз», «АЛПОРТ Ентерпрайзіз ЛІМІТЕД» (Віргінські острови), «Калвертон істеблішменту ЛІМІТЕД» (Віргінські острови), «ГОЛДЕН ПРОПЕРТИ Ентерпрайзез ЛІМІТЕД» (Віргінські острови). Судячи з цього, Ярославський не збирався його викуповувати, а його публічна діяльність і обіцянки стали лише ширмою для того, щоб виграти час і впровадити план знищення заводу.

Як стверджують аналітики ринку, інтрига навколо ХТЗ полягає аж ніяк не в діях Дерипаски – він веде себе по відношенню до України, власне як і вся РФ, за принципом «чим гірше для України, тим краще для РФ».

Як свідчать працівники заводу, протягом весни-літа 2016 року, на території заводу, в оточенні Ярославського, кілька разів бачили першого заступника Секретаря РНБО, заслуженого машинобудівника України, Олега Гладковського. Хочеться сподіватися, що він контролював виключно виконання доручень Гаранта...

comments powered by HyperComments