Як відбуватиметься монетизація пільг на проїзд у громадському транспорті: роз`яснення

Середа, 4 квітня 2018, 14:01
Рішення – давати гроші пільговикам на руки чи залишити все, як є, прийматимуть мери міст.
Як відбуватиметься монетизація пільг на проїзд у громадському транспорті: роз`яснення

Про це повідомляє прес-служба ХОДА. 

На «гарячу лінію» Кабінету міністрів України «15-45» надходили непоодинокі скарги про те, що пільговикам - чорнобильцям, учасникам бойових дій, дітям з багатодітних сімей, ветеранам військової служби, особам з інвалідністю тощо - відмовляють у безкоштовному проїзді в громадському транспорті. З іншого боку, частими були нарікання перевізників, які заявляли про свої фінансові втрати, бо за щось потрібно ремонтувати транспортні засоби та підтримувати їх у належному стані. 

«Уряд нещодавно прийняв збалансоване рішення, затвердивши Порядок монетизації пільг на проїзд та рекомендувавши органам місцевого самоврядування змінити філософію як у відношенні до пільговиків, так і до перевізників. Люди повинні отримувати гроші на руки і самостійно оплачувати проїзд у тому чи іншому громадському транспорті на міських, приміських та міжміських маршрутах», - розповідають у Департаменті інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету міністрів України.

Протягом двох місяців – до 1 червня 2018 року – обласні державні адміністрації мають затвердити розміри щомісячних виплат пільговикам. А органи місцевого самоврядування – міські, районні та селищні ради – повинні вирішити: давати гроші людям на проїзд на руки чи залишити все як є зараз.

Кожен регіон має визначити середню вартість поїздки саме в цій області і, вже виходячи з рівної кількості поїздок, затвердити мінімальну гарантовану суму виплати за формулою: середня вартість проїзду в місцевому транспорті*соціальна норма поїздок. Люди матимуть змогу використовувати кошти на свій розсуд: хтось може витратити їх на декілька десятків поїздок у трамваї, а комусь буде вигідніше три рази скористатися таксі.

Постановою уряду визначено соціальний мінімум, який обов’язково має бути монетизований – це 30 поїздок на місяць на різні види транспорту. Однак, орган місцевого самоврядування має право, враховуючи специфіку того чи іншого населеного пункту, збільшити кількість поїздок і відповідно надати пільговику для цього кошти.

За попередніми підрахунками Мінсоцполітики, в середньому на людину в місяць на проїзд потрібно 150-200 гривень. Щоб не створювати зайвих незручностей для людей, запропоновано синхронізувати дані Пенсійного фонду та органів соціального захисту населення: кошти пільговикам можуть надходити на їх рахунки, де вони отримують свої соціальні виплати – пенсії, допомогу тощо.

«Місцеві бюджети, завдячуючи урядовій децентралізаційній реформі, зросли вдвічі: з 146,6 млрд грн - у 2016 році до 231 млрд грн - у 2018-му. Тому аргументи про брак коштів на монетизацію пільг на проїзд урядом не сприйматимуться. Завдання органів місцевого самоврядування - зробити рішучий крок вперед, і, сповідуючи соціальну відповідальність,  виплачувати пільговикам реальні кошти на проїзд», - наголошують у Кабміні.

Нагадаємо, раніше ми писали, що Виконком Харківської міськради затвердив нові тарифи на проїзд у метро, ​​тролейбусах і трамваях. Відтепер електротранспорт подорожчав на 1 гривню. 

Раніше ми писали, що у січні 2018 року в Харкові розпочався процес оформлення пільгових E-ticket. Для отримання проїздного потрібно заповнити анкету й надати ксерокопії паспорта (з пропискою), ідентифікаційного коду та всіх посвідчень, що дають право на пільги (наприклад, пенсійне, ветерана праці тощо). 

comments powered by HyperComments