«Другой путь». Ландшафтні дизайнери розробили унікальну концепцію розвитку міста (фото)

П'ятниця, 22 травня 2015, 16:48
Організатори харківського Велодня презентували програму Ювілейного 10-го велопараду, який відбудеться 24 травня. Окрім офіційної програми Велодня, є і альтернативна, стержнем якої став проект «Другой путь».
«Другой путь». Ландшафтні дизайнери розробили унікальну концепцію розвитку міста (фото)

Харківський парад велобайкерів цього року відбудеться вже у десятий раз. Прагнення до здорового способу життя і зростання цін на бензин останнім часом примушує багатьох пересісти на велосипед.

Попри те, що харків'яни все частіше відмовляються від громадського транспорту на користь екологічних байків, багато спальних мікрорайонів доки позбавлені зручних для велосипедистів доріжок, що зв'язують їх з центром міста.

Цю проблему багато в чому покликаний розв'язати проект «Другой путь», що припускає прокладення велотраси вздовж річки Харків від центру до Салтівки, одного з найгустонаселених районів Харкова. Це революційний проект, з точки зору рішення конфлікту між велосипедистами і автомобілістами.

«Упродовж 11-километрів цей шлях ніде не перетинається з автомобільними дорогами. Величезний жилмасив з населенням 500 тисяч людей отримає можливість комфортно дістатися до центру міста, не перетинаючи жодної автомагістралі», - стверджує автор проекту, відомий ландшафтний дизайнер Марина Крячко.

" "Другой путь" є частиною нової інфраструктури міста. "Другой путь" це:
1 ...маршрут для вело-пішохідного руху, який не повторює існуючу мережу автомагістралей;
2 ...лінійна рекреаційна система, яка об'єднує паркові зони, сквери, систему спортивних споруд, місця для пікніків і багатофункціональні платформи вздовж берегової лінії річки Харків;
3 ...крок до створення міського середовища нової якості, орієнтованого на розвиток природних комплексів, інтегрованих в урбанізований простір;
4 ...транзитна рекреаційна зона, а не місце, де треба спеціально приїжджати за відпочинком;
5 ...орбіта найбільших торговельно-розважальних центрів міста : ТРЦ Караван, ТРЦ Дафі, ринок Барабашова і Кінний ринок;
6 ...траса, що пролягає неподалік від низки вищих і спеціальних навчальних закладів, гуртожитків і студентських містечок Харкова або та, що має зручні променеві виходи до них."

 

За словами дизайнера, для розвитку велоруху в місті треба передусім створити умови для велосипедистів. «Другой путь» передбачає не лише прокладення велосипедних доріжок і установку ліхтарів, але і реконструкцію мостів, благоустрій набережних, розвиток прилеглих районів: місць для плавання, риболовлі, пікніків, точок громадського харчування і парку для екстремального катання.

За попередніми оцінками, реалізація проекту вимагає залучення близько 10-12 мільйонів гривень. Проте реалізовувати його можна частинами.

«З усіх боків проект актуальний і перспективний, а головне, з точки зору покрокової реалізації - він, можна сказати, бюджетний. Якщо місто всього на рік-два відмовиться від петуній, то коштів якраз вистачить на реалізацію такого проекту», - вважає М. Крячко.

За словами дизайнера, під час проведення традиційного Велодня 24 травня активісти презентують свій проект харків'янам.

«Ми організовуємо свою колону, яка проїде по цьому шляху, хоча зараз там і пересічена місцевість. Плануємо також конкурс на кращий репортаж про свою поїздку за проектом «Другой путь» з тематичним призом. Крім того, поряд із шатром організаторів Велодня на площі Свободи хочемо організувати намет, де розповідатимемо велоентузіастам про цей проект», - ділиться планами Крячко.

Корисні посилання:

«Другой путь» на FB: https://www.facebook.com/groups/1443586775911263/

«Другой путь» на Ж: http://other-way-khark.livejournal.com/5302.html

Реєстрація на Велодень: http://tourist.kharkov.ua/phpbb/viewtopic.php?f=2665&t=249931&sid=b992129e5c17e1dfc12a68308be53c2f#

 

comments powered by HyperComments