У Харкові з’явився майданчик, де експерти обговорюватимуть питання інклюзивної освіти

Юлія Гуш  |  Середа, 26 липня 2017, 14:04
Ним стане волонтерська ініціатива «Включене суспільство», яка об’єднає батьків дітей, що мають інвалідність чи особливості розвитку, педагогів, дитячих психологів та дефектологів
У Харкові з’явився майданчик, де експерти обговорюватимуть питання інклюзивної освіти

Презентація волонтерської ініціативи «Включене суспільство» відбулася за участі її представниць, які розповіли про наміри ознайомити свою цільову аудиторію з особливостями інклюзивної освіти в Україні та пошуку нових форм роботи з школами та громадськістю. Крім того, даний майданчик має сприяти толерантному ставленню для людей з особливими потребами – стверджують активістки.

«Ми даємо майданчик, де можуть обговорюватися проблемні питання, вестися діалоги між учасниками шкільного процесу, педагогами, директорами, шкільними психологами, дефектологами, – розповіла Марія Гринєва, дитячий психолог, – всіма, хто якимось чином пов’язаний з дітьми. Ми також можемо працювати з батьками та вести з ними діалоги. А також допомагати їм в складних моментах. Не можна заплющувати очі на те, що така проблема існує. Такі діти з особливостями, складнощами розвитку навчаються в школах. І допомоги потребують не тільки вони, а й батьки та педагоги».

Дитячий психолог Лілія Кузнєцова у свою чергу зазначила, що сама можливість інклюзії пов’язана з тим, що люди різних направленостей та спеціальностей можуть про це говорити. Крім того, неформальний діалог має сприяти виникненню нових ідей та сумісних планів. Зокрема, у представників «Включеного суспільства» вже відбулася зустріч, яка пройшла у форматі діалогу. В заході взяли участь вчителі, дефектологи, батьки. Вони обговорили цілий пласт проблем, який став помітний після прийняття нового закону про інклюзивні класи.

«Ми переходимо на новий етап розвитку суспільства, – зазначила Олена Копіна, організаторка волонтерської ініціативи, – адже діалог – це не тільки майданчик для обміну думками. Це в першу чергу усвідомлення проблем та потреб, які є в кожної сторони, це розробка певних ідей та конкретних рішень. Адже той діалог, який ми провели, показав, що в першу чергу є потреба в цій взаємодії».

Представниці «Включеного суспільства» зазначають, що в Україні вже є школи, які були названі інклюзивними. Але на сьогодні важко поки що стверджувати чи будуть вони такими по факту. Але експертки зазначили, що школи зазвичай не пристосовані для дітей з особливими потребами. Крім того, є потреба в педагогах та лікарях, які готові з ними працювати.

Більше новин за темою читайте на сайті «Справжньої Варти».

comments powered by HyperComments