Україна може покращити життя дітей з інвалідністю
За словами Уповноваженого президента України з прав людини Миколи Куликова, форум перш за все об’єднав людей, яким небайдужі долі та подальше благополуччя дітей з інвалідністю. Він підкреслив, що можливість таких дітей жити повноцінним життя та відчувати повагу до себе – це питання гідності для України. І для цього вона цілком здатна створити всі відповідні можливості.
«Я їзджу по різним країнам і бачу які є ресурси в інших державах, – зазначив Куликов, –ми нічим не гірші. І навіть в багато чому кращі. Сьогодні піднімається питання щодо міжсекторальної взаємодії, розуміння один одного. Можливо, питання комунікації стоїть на першому місці в нашому суспільстві. Можливо, ми не вміємо комунікувати один з одним. Я думаю, що саме питання щодо щастя цих дітей зробить для нас можливим цю комунікацію. Саме для того, щоб зробити щасливим життя кожної дитини».
Такі діти на початку свого життєвого шляху конче потребують допомоги. Зокрема, Куликов розповів про хлопчика, від якого відмовились батьки через низку серйозних діагнозів. Але йому пощастило – у нього з’явилася нова родина. Тепер хлопець, якому виповнилося 15 років, живе повноцінним життям. Він згадав дівчину з інвалідністю, яка опинилася на вулиці після інтернату. Їй також своєчасно допомогли і тепер вона завойовує перемоги на спортивних змаганнях.
Зокрема, на форумі «Вчимося жити разом» були присутні батьки та діти з інвалідністю. Віталій Матюшенко, президент Харківського фонду «Діти зі спінальною м‘язової атрофією», виховує доньку лі з відповідним діагнозом. Чотирнадцятирічна дівчина навчається у звичайній школі, але там подекуди доводиться стикатися з певними труднощами.
«Право на освіту в попередні роки декларувалося як доступне, – розповів Матюшенко, – тобто, дитина повинна отримати освіту в будь-якому випадку. Вона може бути або на домашньому навчанні, коли вчителі приходять додому, або мати доступ до загальноосвітньої школи. Ми старалися зупинитися саме на останньому варіанті і змінювали ставлення до нас у вчителів. Ми проходили навчальний процес на рівні з іншими. І хоча це було важко з фізичної точки зору, з розумінням з боку вчителів стосовно того, як потрібно поводитися з такими учнями».
За його словами, таке нерозуміння породжує відсутність обізнаності та системного підходу щодо взаємодії з людьми, які мають інвалідність. За його словами, це все обумовлене відсутністю знання, що в результаті і породжує низку проблем.
Як повідомляла «Справжня варта», в Харкові відбувся перший форум «Вчимося жити разом», присвячений питанням інклюзивної освіти. Як була сказано під час заходу, її головна мета полягає в тому, щоб допомогти дітям з особливими освітніми потребами адаптуватися до подальшого життя.