Як не стати жертвою шахраїв: поради від харківських поліцейських
Причиною цьому є звичка довіряти незнайомцям, що представляються працівниками владних органів та банків, неінформованість та відсутність доступу до більш сучасних засобів масової інформації. Натомість злочинці широко використовують всі доступні сучасній людині можливості мобільного зв‘язку та Інтернету, повідомили у відділі комунікації поліції Харківської області..
Злочинні схеми, якими нині широко користуються аферисти – так звані телефонні шахрайства, коли зловмисники, представляючись працівниками поліції, банків, або навіть родичами, під різними приводами виманюють у людей чималі суми.
Наприклад, якщо ви отримали дзвінок від «представника правоохоронного органу» і вам повідомляють, що ваш родич потрапив у неприємну ситуацію, йому загрожує відкриття кримінального провадження і вас просять передати гроші для начебто позитивного вирішення цієї проблеми, в жодному разі не говоріть про наявність у вас грошей та не передавайте кошти невідомим особам. Не переводьте кошти на чужі рахунки, не називайте своєї адреси, куди можуть приїхати сумнівні люди, щоб забрати кошти. Нерідко шахраї телефонують саме серед ночі. Не піддавайтесь емоціям та у жодному разі не впадайте в паніку і не поспішайте виконувати умови аферистів. Спробуйте перевірити інформацію, одразу телефонуйте тому, хто «потребує негайної допомоги», або людям, які можуть бути поруч і підтвердити або спростувати те, що трапилося.
Пам’ятайте, що зловмисники користуються вашим розгубленим емоційним станом виключно у власних цілях.
Працівники ГУНП в Харківській області закликають громадян бути уважними та пильними. Якщо ви все ж таки стали жертвою злочину, негайно телефонуйте на цілодобову спецлінію поліції «102».