Причини кризи Харківського метрополітену назвали в ХАЦ

П'ятниця, 7 серпня 2020, 11:18
Збиток КП “Харківський метрополітен” за перше півріччя 2020 року склав 210,4 млн. грн (за перше півріччя 2019 року збиток - 54,1 млн. грн.).
Причини кризи Харківського метрополітену назвали в ХАЦ

Про це стало відомо з порталу відкритих даних Харкова. Збиток КП “Харківський метрополітен за перший квартал 2020 року був 39,2 млн. грн.

В лютому 2019 року, коли підвищували вартість проїзду в харківському метро з 5 до 8 гривень, міська влада запевняла, що харківський метрополітен точно не буде таким збитковим, як раніше, а можливо і стане прибутковим.

Спеціалісти Харківського антикорупційного центру виділили чотири головні причини, які призвели до такої значної кризи на цьому стратегічному підприємстві.

Закупівля товарів, послуг та робіт по значно завищеним цінам у порівнянні з закупівлями цих же товарів, послуг та робіт дніпровським та київським метрополітенами. В липні 2020 року, на зустрічі машиністів з керівництвом харківського метрополітену, щодо невиплат зарплати, керівники метро наполягали, що треба купувати рейки, а вони дуже коштовні.
Харківський метрополітеном закупає рейки Р-50 по завищеним на 60-70% цінам у порівнянні з Києвом та Дніпром. Щорічно, на цих закупівлях КП “Харківський метрополітен” втрачає 7-8 мільйонів гривень.

До 2009 року — послуги з прибирання, послуги з ремонту рухомого складу та послуги з ремонту ескалаторів — це послуги, які виконувались власними силами харківського метрополітену. В 2009 році ці три послуги віддали створеним під це фірмам, а людей з штату метрополітену перевели в штат цих трьох фірм. Фірми ("Ваго-рев", ПСМП-753, "Системи прогресивної очистки") створювались оточенням тодішнього гендиректора Сергія Мусєєва, а потім безпосереднє відношення, є бенефіціаром, до цих фірм мав та має, син Сергія Мусєєва — Максим Мусєєв. Щорічно на рахунки цих трьох фірм, харківський метрополітен виділяв та виділяє сотні мільйонів гривень. За 10 років перераховано на ці три фірми загалом 3 мільярда гривень. На думку правоохоронців велика частина цих коштів розкрадається, а послуги — або не виконуються, або виконуються неякісно. Такий неефективний для метрополітену “аутсорсінг” “вимиває” щорічно сотні мільйонів гривень, яких і не вистачає на виплати зарплати працівникам метро.

Державна аудиторська служба зробила висновок, після проведення фінансового аудиту КП «Харківський метрополітен» за період з 1 січня 2016 по 28 лютого 2019, що це КП в 4 рази занижує свої доходи від рекламної діяльності. За 2019 рік, комунальне підприємство «Харківський метрополітен» отримало дохід розміром всього в 20,14 млн. грн. від надання в оренду рекламних площ. Замість 80-90 млн. грн. на рік - тільки 20.

Прибутки від дії єдиного електронного квитка (E-ticket) отримує фірма-інвестор ТОВ «Фінансова компанія «Платіжний центр».

"Раніше ця фірма повністю була у власності ТОВ "Компанія з управління активами "Фінекс-Капітал", яке виплачує десятки мільйонів гривень дивідендів Геннадію Кернесу та його заступнику — Ігорю Терехову. Потім ТОВ «Фінансова компанія «Платіжний центр» переписали на підставних осіб, але бенефіціари — не змінились. Це — Харківський міський голова та його оточення. В рамках договору міської ради та фірми-інвестора, протягом 10 років відсоток винагороди ТОВ «Фінансова компанія «Платіжний центр» з кожної поїздки в метро, трамваях, тролейбусах - 6,5% від вартості поїздки", - розповідили в ХАЦ.

Підприємство, яке займається наданням в підземних переходах метро площ під рекламу та торгівельні майданчики, “Підземне місто”, має теж збиток за перше півріччя 2020 року — 856 тис.грн. (за перше півріччя 2019 року був прибуток 1,29 млн. грн.). Збиток КП “Салтівське трамвайне депо” за перше півріччя 2020 року склав 9,1 млн. грн. (за перше півріічя 2019 року збиток — 6 млн. грн.). Збиток КП “Жовтневе трамвайне депо” за перше півріччя 2020 року склав 385 тис.грн. (за перше півріічя 2019 року збиток — 2,9 млн. грн). Збиток КП “Тролейбусне депо №2” за перше півріччя 2020 року склав 51,2 млн. грн. (за перше півріічя 2019 року був прибуток 2,5 млн. грн). Збиток КП “Тролейбусне депо №3” за перше півріччя 2020 року склав 6,3 млн. грн. (за перше півріічя 2019 року був прибуток 5,8 млн. грн). Збиток КП “Міськелектротранссервіс” за перше півріччя 2020 року склав 64,3 млн. грн. (за перше півріічя 2019 року був збиток 10,5 млн. грн.).

comments powered by HyperComments