Харків’ян навчили бути активними громадянами
Проєкт «Школа громадського лідера» був орієнтований на тих, хто працює над створенням сильного громадянського суспільства в Україні, а саме, на лідерів некомерційних організацій, керівників соціальних проєктів, публічних активістів, соціально активних громадян, підприємців.
За словами організаторів, важливими критеріями відбору учасників були: мотивація взяти участь у виборах, участь у соціально-значимих проєктах, бажання змінити що-небудь у своїй громаді.
В рамках проєкту учасники не тільки вдосконалювали наявні навички, а й отримали нові знання, які допоможуть в подальшій роботі. Кожен етап проєкту характеризувався різними тематичними блоками, які вели відомі тренери-лектори. Так учасники навчилися майстерності успішних публічних виступів і самопрезентації. Тренером цього блоку виступав Дмитро Ляховецький – бізнес-тренер, психолог, консультант з методу позитивної психотерапії. Блок «Політичні комунікації» вела Юлія Біденко – кандидатка політологічних наук кафедри політології ХНУ ім. В.Н. Каразіна. Крім того, серед лекторів були: Артем Коновалов – програмний директор ГО «Центр Розвитку Громад»; Олег Кулініч – доцент кафедри соціальної та гуманітарної політики Харківського регіонального інституту НАДУ при Президентові України тощо.
Крім того, проводились додаткові факультативи, спрямовані на поглиблення отриманих в Школі теоретичних знань, наприклад, «Менеджмент проєктів», «Особливості формування бюджету для виборів», «Особливості організації виборчого процесу на місцевих виборах 2020», «Тренінг для спостерігачів, які працюють на виборах».
Проєкт складався з двох етапів. Захист учасниками першого етапу своїх проектів відбувся в листопаді минулого року, другий етап завершився 16 листопада цього року.
Кілька місяців активного навчання, залучення реальних практиків, менторство, підготовка, та нарешті, можливість презентувати свій проєкт експертному журі.
У першій хвилі Школи серед представлених проєктів були:
- Резиденція «Харітоновская ремінісценція». Художня платформа переходу від конформізму до популярній культурі.
- «Харкову не вистачає сокири» - виборча кампанія місцевої партії «Демократична сокира».
- Екопарковка. Територія для паркування транспортних засобів, усіяна газонної травою і зміцнює газон спецплітамі.
- Он-лайн платформа майстер-класів «Агентство творчих ідей». Віртуальна майданчик, що об'єднує людей з особливими талантами.
- Школа лідерства та креативу «Творчий імпульс». Дитяча школа лідерства.
- «Дитяча ПлощАРТка» - крафтового соціальна мережа для підлітків. Онлайн простір підтримки підлітків у зростанні.
У цьому році відбулася друга хвиля проєкту. Знаково, що саме в рік, коли мали відбутися вибори на місцях, велика частина учасників Школи, отримавши необхідні знання, прийняла рішення йти на місцеві вибори в якості кандидатів у депутати.
«Ми розробили такий формат Школи, який дозволяє побачити і виявити тих, хто горить ідеєю, вміє залучати ресурси і об'єднувати інших навколо задуму. Виявляючи таких лідерів, ми хочемо, щоб кожна людина могла надихнутися прикладом, побачити повноту можливостей в своєму повсякденному житті та діяльності», – розповідає керівник проєкту Олександр Чумак. – Особливо приємно, що кожен другий учасник цього року прийняв рішення брати участь у виборах в якості кандидата в депутати місцевої, районної, обласної ради і навіть кандидата в мери».
«Школі громадського лідера» хочу подякувати за нові знання, особливо за те, що вони безкоштовні та доступні для звичних харків'ян, які прагнуть навчатися. Що нового я дізналася із пройденого курсу? Майже все! Тепер точно знаю одне – Немає Нічого Неможливого, головне бажання та дії, – розповідає Єрьоменко Ольга, учасниця другого етапу проєкта. – Нові знання, знаю певно, мені допоможуть, як мінімум у звичному житті. Надалі спробую приєднатися до громадської організації, щоб стати активістом, не сидіти на дивані та спостерігати з вікна власної квартири, а самій робити нову історію. Дякую за можливість навчатися та познайомитися з новими цікавими людьми. Лозунг Школи ЗМІНЮЙ, ВПЛИВАЙ, РЕАЛІЗУЙ!»
Втіливши в життя власні проєкти, випробувавши свої сили в якості кандидатів и депутати, випускники «Школи громадського лідера» змогли довести свою здатність вирішувати проблеми практично будь-якої складності, отримали цінний досвід і шанс реалізувати себе.