Шкільні програми не відповідають особливостям дітей
Міністерство освіти та науки України вичленило головні тенденції, які пропонують дописувачі онлайн-порталу EdEra, де пропонують зміни до оновлення програм базової школи (5-9 класи).
Тенденція №1: Якість важливіше кількості. Майже усі програми мають таку кількість завдань, що їх просто неможливо реалізувати за час, відведений на вивчення предмету. Дописувачі пропонують це змінити.
Тенденція №2: Сучасні теми для сучасних дітей. Дописувачі вказують, що програми не враховують сучасну дійсність, в якій живуть діти, та потреби, які ставить перед ними сучасний світ. Зокрема, у програмі з а нглійської мови зовсім не передбачено тем на вивчення "комп’ютера" та слів, які пов’язані з його використанням.
Тенденція №3: Міжпредметні зв’язки. Програми вивчення різних предметів не погоджуються одна з одною. Так, з фізики діти повинні в 7 класі вивчити тему «Пружність», зокрема освоїти Закон Гука. Щоб зробити це повноцінно, вони вже мають освоїти вектори. А вектори на уроках математики вивчаються лише у 8 класі, тобто через рік.
Тенденція №4: Менше теорії – більше практики. Має бути орієнтовання на реальні навички.
Тенденція №5: Врахування вікових особливостей дітей. Дописувачі вказують, що вимоги до деяких програм не відповідають ні можливостям, ні зацікавленням дітей, для яких написані. Як приклад: у 8 класі діти ще не можуть глибоко і з розумінням освоїти тему "Антична література".
Онлайн-обговорення навчальних програм базової школи (5-9 класів) стартувало 13 лютого. Перша сесія триватиме 11 днів – до 24 лютого. Ще 11 днів – з 25 лютого до 7 березня робочі групи за участі модераторів розглядатимуть пропозиції і формуватимуть варіант документу на обговорення. 15 березня починається друга сесія онлайн-обговорення, що триватиме до 22 березня.
Раніше повідомлялося, що у Харкові стартує школа політичної освіти, метою якої є підвищення рівня компетенції депутатів місцевого самоврядування, а також їхньої грамотності в тих сферах, які охоплюють життєдіяльність міста.