Вагнер, Бріттен та «Парад ансамблів». «Віртуози Слобожанщини» відкрили XXI концертний сезон

Ольга Телипська  |  Неділя, 29 вересня 2013, 11:04
Молодіжний симфонічний оркестр «Віртуози Слобожанщини» 28 вересня відкрив свій XXI концертний сезон. Однією з родзинок цього вечора був «Парад ансамблів оркестру». Виступили і квартет валторн, і брас-квінтет, і струнний квартет. Кожен учасник «параду ансамблів оркестру» – є лауреатом міжнародних та всеукраїнських конкурсів.
Вагнер, Бріттен та «Парад ансамблів». «Віртуози Слобожанщини» відкрили XXI концертний сезон

Можливість реалізувати себе в ролі солістів, відокремившись певним чином від оркестру та водночас мати рівні права на творчу ініціативу, допомагає музикантам відчувати себе більш комфортно, перебуваючи у складі симфонічного оркестру. Суботнім вечором малі колективи симфонічного оркестру запрезентували себе, і відтепер харків’яни матимуть змогу в новому сезоні відвідати окремі концертні програми за участі цих ансамблів.

Все ж  родзинкою вечора стали: виконання «Симфонії до мажор» Ріхарда Вагнера під диригуванням Тараса Куценка та «Варіація на тему Френка Бріджа для струнного оркестру Бенджаміна Бріттена» під натхненним керівництвом диригента Юрія Яковенка.

«Симфонію до мажор WWW 29» Ріхарда Вагнера в Україні було виконано вперше. Це маловідомий для нас, юнацький твір німецького композитора, є одним з вагоміших перших його творінь. Знавці музики цього вечора мали змогу відчути впливи Моцарта та Бетховена на молодого Ванера.

Дивовижним відкриттям стало виконання "Варіації на тему Френка Бріджа для струнного оркестру" Бенджаміна Бріттена. Як розповіла ведуча концерту, доктор мистецтвознавства Олена Рощенко, творчість Бріттена ознаменувала відродження опери в Англії, новий (після тьохсотлітнього мовчання) вихід англійської музики на світову арену. Спираючись на національну традицію і оволодівши найширшими барвами сучасних виразних засобів, Бріттен створив безліч творів у всіх жанрах. Бріттен чудово володів формою варіацій. Саме «Варіації на тему Франка Бріджа», написані в 1937 році, принесли йому міжнародну популярність. Сплачуючи данину поваги своєму вчителеві, Бріттен в десяти аспектах представляє одну з тем його «Трьох ідилій». Про політ творчої фантазії композитора можна судити навіть за назвами Варіацій: «Адажіо», «Марш», «Романс», «Італійська арія», «Класичне буре», «Віденський вальс», «Перпетуум мобіле», «Траурний марш», «пісня» та «Фінал з фугою».

Посвятивши  публіку в таємниці змісту творів,  Олена Рощенко підкреслила, що Бріттен – це композитор, який представляє низку жанрів, епох та композиторів від Баха до Малера та Шостаковича.

Отож, любителі музики відкрили для себе невідомого композитора і потрапили у полон його музики, тим більше під надзвичайно емоційним диригуванням Юрія Яковенка.

Нагадаю, що Юрій Яковенко – диригент ХАТОБ, один з найталановитіших та найяскравіших представників музичного світу Харкова. Він пробує себе в різних жанрах і кожного разу успішно. Цього року він разом із гуртом «Танок на майдані Конго» представив спільний концерт «Симфонічний хіп-хоп». Вперше в Україні в одному шоу об’єдналися вкрай різні стилі музики – академічне звучання симфонічного оркестру та хіп-хопу.

Отож, Молодіжний симфонічний оркестр «Віртуози Слобожанщини» відкрив XXI концертний сезон. І хоча людей було, на жаль, не надто багато, усі присутні отримали цілковите задоволення від чудової гри музикантів.

comments powered by HyperComments