Межі байдужості сучасної людини. Виставка «Людина» у муніципальній галереї

Ольга Телипська  |  Неділя, 29 вересня 2013, 15:25
Муніципальна Галерея продовжує спроби в галузі експериментальної живопису. 27 вересня вона представила послідовників контемплятивного живопису, який інтерпретує колір, що впливає на сприйняття людини. Цього разу до Харкова з метою привідкрити таємниці нового жанру живопису приїхали троє художників: Анастасія Бороніна (Росія), Маркус Майер (Німеччина) та Зебастьян Голлуб (Німеччина).
Межі байдужості сучасної людини. Виставка «Людина» у муніципальній галереї

Тріо працює і вивчає на практиці новий напрямок в живописі – «контемплятивний живопис», який характеризується тим, що не є орієнтованим на оптичне сприйняття, творчість базується на тому, що називають внутрішнім слухом, який чутно, але не видно. Головним у творі такого виду мистецтва є неупереджене душевне переживання мотиву, настрою, форм. Контемплятивний живопис виявляє те, що зазвичай приховане за мотивом: жест кольору, звуку і форми. Як зазначив Маркус Майер: «Найперше бажання було, щоб живопис був пов'язаний зі словом, не зі словом як поняттям, а з живим словом, тим як воно звучить. І з часом було зрозуміло, що слова є те, що вони є насправді, або люди створюють собі поняття з їх приводу» . 

Головно темою, що об’єднує художників, є – Людина.  Людина, яка мислить, людина, яка відчуває, людина, яка виявляють свою волю, людина, яка живе у спільноті. Маючи одне джерело натхнення, митці по-різному демонструють своє бачення «Людини».

Анастасія Бороніна.  "Тут закінчується шлях"

Анастасія Бороніна у своїх творах закликає звільнитися від несвідомого і пройти по шляху переживань до свого призначення. Зебастьян Голлуб занурює глядачів у власну свідомість від Начала до Цілі. Портрети Маркуса Майера констатують ряд емоційних станів – конфронтація з реальністю, природу свого протистояння художник підштовхує шукати нас у самих собі та довколишньому, в тому що нас оточує повсякчас.

Таким чином, виходить один знаменник, до якого спонукають нас митці: людині завжди цікаво пізнавати себе. Саме процес самозаглиблення людини і став ідеєю виставки.

Зебастьян Голлуб.  "Підтвердження"

У перекладі з латини «Контемпляція» означає «Мовчазна розмова з Богом», спостереження, зорове занурення при відключенні всієї своєї волі. Художники, представленими роботами, підтверджують екзистенційне підґрунтя власної творчості, вони відкривають людину у чотирьох аспектах її життя: почутті, мисленні, бажанні – як ознака індивідуальної істоти та ідеальній іпостасі – як ознака спільної, сродної праці.

Художники звертаються до людини сучасної! До її байдужості! Контемплятивний живопис має на меті показати нам ту межу, кордон між ігноруванням соціуму і зустріччю з самим собою.

Маркус Майер.  "Самопізнання"

Молодий напрямок живопису бере початок з католицизму. Контемплятивно чернечі ордени не брали участь в житті суспільства, проводячи життя в молитвах та мовчанні. Гамбурзькі живописці взяли релігійний метод за основу творчості, звільнивши його від проходження академічному малюнку. Принадність підходу: мистецтвом може займатися кожен.

Анастасія Бороніна.  "Прощання"

Маркус Майер.  "Довіра"

Виставку «Людина» Харківська Муніципальна галерея відкрила в рамках циклу програми «Закордонне мистецтво», вона працюватиме до 9 жовтня.


comments powered by HyperComments