Харківське коріння «Тижня актуальної п’єси».

Ольга Телипська  |  Середа, 2 жовтня 2013, 17:13
З 18 по 26 жовтня у столиці пройде Четвертий драматургічний фестиваль «Тиждень актуальної п’єси». Як склалося за традицією, фестиваль базуватиметься в київському Національному театрі ім. Івана Франка, Молодому театрі та Гете-Інституті.
Харківське коріння  «Тижня актуальної п’єси».

«Тиждень актуальної п’єси» – важлива подія в мистецькому житті нашої держави. Передусім тому, що дає шанс молодому поколінню драматургів, режисерів, театральних критиків заявити про себе. Це шанс бути почутим. Фест 2013 року обіцяє бути цікавим, адже минулорічний «тиждень» став феєрією думки та емоцій.

«Тижні» поділені на певні частини: майстер-класи, відкриті читання п’єс, публічний дискурс – обговорення та перегляд вистав. Цього року очікуються такі гості: Ганна Улюра — літературознавець, критик, кандидат філологічних наук, Тамара Трунова — режисер, Євген Марковський — драматург, журналіст, Андрій Май — режисер, куратор фестивалю, Максим Курочкин — драматург, сценарист, Наталя Ворожбит — драматург, сценарист, куратор фестивалю.

За зразком минулорічного фесту, в якому кореспондент «Справжньої варти» брав безпосередню участь, можемо сказати, що найбільше враження справляють саме лекції. Рідери, а в 2012 це були гості з Моски, не лише розповіли про стан  сучасної драматургії та театру в світовому контексті, а провели цікаві практикуми. А ті, в свою чергу, дуже допомогли визначитися як грамотно та професійно вибудовувати роботу репертуарного театру. Наводили приклади ідентичної діяльності і російських театрів, і відомих європейських.

Минулого року програма прикрашалися такими іменами: відомий московський театральний критик Олена Ковальська (арт-директор Центру ім. Вс. Мейєрхольда), критик Олена Греміна (театр DOC), художник Ксенія Перетрухіна (Театр «ЦЕНТР драматургії та режисури» О. Казанцева і М. Рощина), Михайло Дурненков – відомий російський драматург, сценарист, постійний учасник фестивалів сучасної драматургії «Травневі читання», «Любимівка» та «Нова Драма», конкурсів «Вільний театр», «Євразія».

театральний критик з Москви Олена Ковальська

Варто зазначити, що ті акції, що запроваджує «Тиждень актуальної п’єси», направду беруть свої коріння в Харкові. Навесні 2001 року в режисерській лабораторії Володимира Гориславця  виставою «Як я з’їв собаку» за п’єсою Євгена Гришковця відрився Харківський Авторський Театр «КОТЄЛОК», який перший в Україні став законодавцем так званих «читок» (читка п’єси – унікальний спосіб знайомства з текстом драматичного твору: це і не повноцінна постановка, але й не індивідуальне читання). Потому «театрально читаючу» естафету перехопив Львів (аналогічні читання відбуваються вже кілька років поспіль на фестивалі «Драма.UA»), інші міста, та звісно – Київ.

російський драматург  Михайло Дурненков

Відтепер молоді харків’яни, вихідці з театру «Котєлок», є почесними гостями та учасниками «Тижня  актуальної п’єси», серед них і Володимир Снігурченко (Володар Гран-прі IV міжнародного конкурсу драматургів «Вільний театр» за п'єсу «Північне Сяйво», «Кращий актор» 2007 року, фестиваль «Курбалесія», «Краща вистава» - огляд молодої режисури за підтримки «Чеховського фестивалю» 2011 року, учасник Workshop лондонського театру Royal Court 2011), Олександр Юшко, Олена Роман  та інші.

Отож, і цього року варто очікувати нові та креативні думки знакових людей  театрального світу. Як відомо, наразі на адресу фестивалю надійшло 110 нових п’єс, серед яких було обрано 21 текст для публічних читань, а також 12 текстів, які отримали відзнаки журі.

 

 

 

 

 

 

comments powered by HyperComments