Європейське бароко очима французького фотографа. Виставка в галереї "Мистецтво Слобожанщини"

Світлана Шкурай  |  Понеділок, 30 червня 2014, 17:00
У Харкові можна подивитися на скульптуру епохи бароко Німеччини,Італії, Угорщини й України через об'єктив фотокамери. 27 червня у галереї «Мистецтво Слобожанщини» відкрилась виставка французького фотографа Ферранте Ферранті «Пінзель та Барокова Європа». Роботи вже побували у кількох містах України, а в Харкові експонуватимуться до 12 липня.
Європейське бароко очима французького фотографа. Виставка в галереї  "Мистецтво Слобожанщини"

Три роки тому Ферранте відвідав Львів і побачив творіння галицького скульптора Іоанна Пінзеля. А в 2013 його запросили фотографувати виставку в Луврі, де були представлені роботи цього митця. Ідея показати Україні її автора на тлі загальноєвропейських тенденцій належить самому фотохудожнику, а з організацією допомогло Посольство Франції.

Майже всі привезені роботи чорно-білі. Куратор галереї «Мистецтво Слобожанщини» Віра Лагутіна так розуміє вибір Ферранте: «Світло ловить, показує пластику, гру м’язів, рухів, емоційності, бо  колір, звичайно, на себе забирає емоційно, а Ферранті як фотограф неймовірно відчуває світло. Він вирішив навпаки зробити чіткість, нічого зайвого.» Вона впевнена, що виставка є діалогом не тільки культур України та Франції, а й  Західної і Східної України.

Сам автор до міста приїжджати не збирався, тому глядачі могли вдовольнитися лише власними інтерпретаціями та коментарями мистецтвознавців, які теж прийшли на відкриття. З усіх знімків виділяються дві роботи – «Геракл» та «Розп’яття». Вони кольорові і складаються з двох світлин.

«Тут два різних розп’яття, розміщених за принципом дзеркального відображення. І от виходить, що фігура одна у Ісуса Христа, а пластика тіла близька, але протилежна, і звідси відчуття рухливості. Отут було  прагнення показати страждання», - коментує першу роботу  науковий співробітник Центру охорони культурної спадщини Володимир Путятін.

За словами мистецтвознавця, художник не йде традиційним шляхом, а обирає з усієї композиції момент, який його зацікавлює найбільше.  Часто це напруження м’язів. Саме тому вся виставка є не стільки демонстрацією скульптур, скільки авторським розумінням барокового стилю.

comments powered by HyperComments