План 9: як подолати душевні травми через кіно

Дмитро Петренко і Лідія Стародубцева на творчій зустрічі розповіли глядачам про свій новий фільм "План 9". За словами Лідії, новий фільм - про подолання душевної кризи людини у травмованому місті. Дмитро Петренко також став головним актором фільму.Глядачі мали змогу прийняти участь у концепт-квесті «Кінематограф і травма".
За сюжетом, головний герой фільму намагається через власні рефлексії подолати травму від трагічних подій ,які сталися на майдані Свободи у Харкові в 2014 році. Поміж куріння марихуани та переживання навіпгалюциногенних спогадів чоловік намагається збагнути,яке місце він займає серед минулих подій.
Творці фільму також представили 8 стратегій, які дозволяють працювати з темою переживання насилля. Реалізація стратегій була візуалізована на прикладі фрагментів з різних фільмів – південно корейської мильної опери, весело балканського фільму, трагічних документальних фільмів про події під час Світової війни.
З багатьох стратегій творці виділили декілька. Зокрема, блюрінг - це метод, що використовує розпливчатість,ми бачимо туманно і лише невеликі фрагменти. Це ігрове кіно, де немає яскравих сцен насилля ,але це усе немовби за спиною в героя. Глядач не бачить жорстоких сцен насилля, але відчуває його навкруги. Відчуття насилля, але не споглядання. Вирізняється серед різних інструментів відтворення також стратегія поляризації - контраст травми та сцен війни з мирним життям, співставлення жорстокості і добра,насильства і мирного життя звичайних людей. Лідія Стародубцева наголосила. що це особливо актуально зараз, коли з віни повертаються бійці АТО, які отримують шок від таокго різкого контрасту. Цей метод дає змогу передати стан таких людей.
Використовуючи стратегію метафоризації, можна говорити про травму метафорично, з допомогою образів. Такі методи справляють велике враження на глядачів, та дають змогу осягнути травмуючий досвід, вилікувати його.