План 9: як подолати душевні травми через кіно

Тетяна Зарубіна  |  Вівторок, 5 квітня 2016, 22:00
Лідія Стародубцева та Дмитро Петренко представили нове кіно про подолання травм через різні методи зйомки фільмів.
План 9: як подолати  душевні травми через кіно

Дмитро Петренко і Лідія Стародубцева на творчій зустрічі розповіли глядачам про свій новий фільм "План 9".    За словами Лідії, новий фільм - про подолання душевної кризи людини у травмованому місті.  Дмитро Петренко також став головним актором фільму.Глядачі мали змогу  прийняти участь у концепт-квесті «Кінематограф і травма".

За сюжетом, головний герой  фільму намагається  через власні рефлексії подолати травму від трагічних подій ,які сталися на майдані Свободи у Харкові в 2014 році. Поміж куріння марихуани та переживання навіпгалюциногенних спогадів чоловік намагається збагнути,яке місце він займає серед минулих подій.

Творці фільму також представили 8 стратегій, які дозволяють працювати з темою переживання насилля. Реалізація стратегій була візуалізована на прикладі фрагментів з різних фільмів – південно корейської мильної опери, весело балканського фільму, трагічних документальних фільмів про події під час Світової війни.

З багатьох стратегій творці виділили декілька. Зокрема, блюрінг  - це метод, що використовує  розпливчатість,ми бачимо туманно і лише невеликі фрагменти. Це ігрове кіно, де немає яскравих сцен насилля ,але це усе немовби за спиною в героя. Глядач не бачить жорстоких сцен насилля, але відчуває його навкруги. Відчуття насилля, але не споглядання.  Вирізняється серед різних інструментів відтворення  також стратегія поляризації - контраст травми та сцен війни з мирним життям, співставлення жорстокості і добра,насильства і мирного життя звичайних людей. Лідія Стародубцева наголосила. що це особливо актуально зараз, коли з віни повертаються  бійці АТО, які отримують шок від таокго різкого контрасту. Цей метод дає змогу передати стан таких людей.

Використовуючи стратегію метафоризації, можна говорити про травму метафорично, з допомогою образів. Такі методи справляють велике враження на глядачів, та дають змогу осягнути травмуючий досвід, вилікувати його. 

Тема відображення душевної  травми у кіно викликала жваву дискусію. Глядачі, серед яких були психологи, кінокритики та звичайні студенти висловили свої думки.
 
Дмитро Коновалов,  режиссер - документаліст розповів про аспекти роботи саме документалістів, які  часто отримують травмуючий життєвий досвід під час праці з дітьми сиротами, або іншими соціально незахищеними людьми. Він наголосив, що тільки через внутрішнє осмислення та кропітку душевну працю можна позбутися душевної травми.
 
Після дискусії глядачі мали змогу побачити фрагмент фільму «План 9», довжиною у 7 хвилин.  Повний фільм поки що не демонструється,адже спершу його чекає показ на міжнародних фестивалях
.
 
Фрагмент фільму справив неабияке враження на глядачів.  Після демонстрації фільму  за кордоном його можна буде побачити в інтернеті та в українських кінозалах.
 
 
 
comments powered by HyperComments