Нова сцена, нова "Чайка": харків`ян запрошують на подвійну театральну прем'єру
Нещодавно створений театральний простір директор театру Сергій Бичко називає «злітним майданчиком для нових імен». Сміливі постановки за участю молодих акторів та режисерів повинні залучити в театр більше молодих глядачів і допомогти театру виявити яскраві таланти. Першим спектаклем, перед яким ставиться таке завдання, стала «Чайка». Її постановку довірили молодій Ользі Турутя-Прасоловій. За «Чайкою» на малій сцені підуть інші вистави.
Режисерка вважає, що «Чайка», як і раніше, залишає місце для прочитання — після знайомства з п'єсою в студентські роки, вона в якийсь момент відкрила її для себе наново, прочитала поза всієї її історії.
«Якщо я буду все враховувати, що в перший раз «Чайка» провалилася, що хтось поставив вдало, а хтось - ні, у мене не буде власної думки. Коли я читала її в контексті всіх постановок, мені зовсім не подобалася Ніна, мені всі здавалися надто нещасними. Потім я побачила в них нормальних людей, зрозуміла, наприклад, що Соріна потрібно представляти, як опудало, а як інакше виправдати взагалі існування цього персонажа?».
Грають у виставі молоді актори харківських театрів, у тому числі, актори Театру Пушкіна. Практично всі вони — випускники курсу Леоніда Садовського у ХНУМ їм. Котляревського. Ім'я вчителя потім ще з'явиться у виставі, як данина поваги, адже «Чайка» стала дипломною роботою курсу. Але нинішня постановка відрізняється від студентської роботи кардинально — новий режисер привнесла своє бачення, по-іншому розподілила ролі, віддала Соріна і Дорна одному актору Андрію Ванєєву, а Треплєва розділила на двох персонажів. На цьому експерименти не закінчуються — ближче до кінця персонажі стають роботами і зомбі, але режисер, уникає осучаснення класики, впевнена — тут це необхідно.
Прем'єра вистави відбудеться 5 березня в рамках фестивалю «Курбалесія», і всі квитки розпродані. Але «Чайку» ще зіграють в «Порталі на Гоголя, 8» не один раз: 9, 11 і 25 березня. Квитки можна знайти на сайті Театру ім. Пушкіна.