Пушкін Булгакова за Середіним — нову прем'єру покажуть на малій сцені Театру Пушкіна

Вівторок, 8 травня 2018, 18:01
У п'ятницю 11 травня в «Порталі на Гоголя, 8» — малій сцені Харківського театру ім. О. С. Пушкіна — свій другий спектакль презентуватиме Олександр Середін.
Пушкін Булгакова за Середіним — нову прем'єру покажуть на малій сцені Театру Пушкіна

Його дебют на харківській сцені — абсурдистський «Гімнастичний козел» викликав інтерес у публіки та критиків свіжістю й сміливістю. Тепер режисер представлятиме «Пушкін. Плем'я» — свою інтерпретацію п'єси Михайла Булгакова «Олександр Пушкін» («Останні дні»). Її в театрі називають постмодерністським діалогом з ідолами російської літератури, дослідженням Пушкіна-явища з використанням сучасної музики, нецензурної лексики та великої кількості оголених тіл.

Від усім відомої, майже хрестоматійної історії протистояння Пушкіна та Дантеса тут залишилося небагато, вважає директор театру Сергій Бичко: «Лейтмотив вистави «Пушкін. Плем'я» — прагнення до абсолютної, безкомпромісної свободи в усьому. Тринадцять персонажів, яких вміщено у простір із бамбука та дерева та позбавлено звичних форм та сенсів, починають буквально дихати свободою, виробляючи складну ритмічну структуру, підкоряючись чи то внутрішній логіці, чи то духу режисерської зухвалості».

Оригінальний текст Булгакова в Середіна змінюють уривки з Гоголя та Достоєвського, традиційні костюми 19-го сторіччя поступаються місцем ритуальним маскам та БДСМ-аксесуарам, а на сцені звучать африканський барабан, «попсові» пісні та шансон.

Сюжет у постановці змінено майже до невпізнаваності, кількість дійових осіб скорочено втричі, а звичні сенси обернуті навиворіт і навмисно позбавлені драматизму. Персонажі існують поза часом та простором, об'єднані режисером у плем'я, що живе в умовах своєї особливої ​​ієрархії та мало піклується щодо сюжету п'єси.

Режисер пояснює: «Декому така інтерпретація цього тексту здається надто сміливою або навіть безбаштовою, але я дуже докладно вивчив фігуру Пушкіна та події останніх його днів. Таке прочитання Булгакова — нетрадиційне, незвичне, тому когось може дратувати чи провокувати».

Оголеність почуттів у виставі трансформується в оголеність тіл.

«Оголене тіло на сцені існує не для того, щоб розважати або епатувати глядача. Епатувати наготою сьогодні складно. Оголене тіло — це потужний, ні з чим не зрівняний за виразністю засіб спілкування з глядачем та партнерами на сцені. Я думаю, що людське тіло — найдосконаліший та найкрасивіший механізм у світі, тому прошу своїх акторів не боятися говорити його мовою», — розповідає режисер.

У виставі задіяний не лише молодий склад трупи, а й старше покоління акторів, для яких це — перший досвід роботи на малій сцені театру ім. О. С. Пушкіна. Вистава триває дві з половиною години та включає в собі складну декорацію й велику кількість костюмів. Потрапити на спектакль зможуть не всі — особам молодше 18-ти років перегляд заборонений.

Зараз у «Порталі на Гоголя, 8» продовжуються репетиції, прем'єра призначена на п'ятницю, 11 травня. Усього до кінця травня «Пушкін. Плем'я» покажуть три рази: 11, 13 та 26 травня. Квитки наразі у продажу, і на 11 травня їх майже не залишилося.

Пушкін. Плем'я

За п'єсою Михайла Булгакова «Олександр Пушкін» ( «Останні дні»)

Вистава на дві дії з антрактом

Тривалість — 2 години 40 хвилин, антракт — 15 хвилин

Прем'єра вистави — 11 травня 2018 року

Найближчі дати вистави:

  • 11 травня, понеділок
  • 13 травня, неділя
  • 26 травня, субота

Купити квитки.

Постановка та музичне оформлення — Олександр Середін

Сценографія — Катерина Колесніченко

Художник по світлу — заслужений працівник культури України Володимир Мінаков

Балетмейстер — Наталія Федіна

Дійові особи та виконавці:

Пушкін — Олександр Кривошеєв

Пушкіна — Ольга Кривошеєва

Дантес — Олег Маковейчук

Гончарова — Людмила Кохан

Микита — Федір Бахмутченко

Дубельт — Марія Бораковська

Микола I — заслужений артист України В'ячеслав Ткаченко

Жуковський — Олександр Куліш

Богомазов — Владислав Москалець

Долгоруков — Андрій Ванєєв

Бітков — Максим Авксентьєв

Геккерен — Євген Алимов

Бенедиктов — Богдан Кривошеєв

comments powered by HyperComments