Друга харківська Бієнале молодого мистецтва оголосила учасників та учасниць

Понеділок, 27 травня 2019, 10:11
Куратори другої національної Бієнале молодого мистецтва, яка відбудеться в Харкові восени цього року, – Анастасія Євсєєва, Дарина Скринник-Миська та Борис Філоненко, – за результатами відкритого конкурсу відібрали 45 проектів молодих українських митців, мисткинь та мистецьких груп. Відібрані проекти будуть представлені у межах основної програми Бієнале.
Друга харківська Бієнале молодого мистецтва оголосила учасників та учасниць

“Здається, я заходжу в наш сад”: таку концепцію запропонувала кураторська група до роздумів митцям та мисткиням. Щоб бути відібраними до основної виставки Бієнале, проекти мали відповідати цій концепції, а їх автори/авторки (за умовами Міністерства культури, яке є засновником конкурсу) мати від 14 до 35 років і бути громадянами/громадянками України.
Заявки на участь у Бієнале надіслали 390 митців, мисткинь та мистецьких груп.

За словами голови оргкомітету Бієнале Тетяни Тумасян, найбільше заявок було отримано з Києва та Львова, активно долучилися художники та художниці з Харкова та Одеси. Взагалі ж на відкритий конкурс надійшли заявки з різних куточків України: Дніпра, Ужгорода, Вінниці, Миколаєва, Тернополя, Полтави, Івано-Франківська, Сум, Бердянська, Запоріжжя, різних міст Донецької та Луганської областей та Криму (художники й художниці з тимчасово окупованих територій сьогодні мешкають в інших регіонах України та за кордоном). Також у конкурсі взяли участь українські художники та художниці, котрі живуть чи навчаються в Литві, Польщі, Німеччині, Франції, Нідерландах.

“Здається, ми готові розбити наш сад”, – говорить співкуратор Бієнале Борис Філоненко.

Учасниками та учасницями другої Бієнале молодого мистецтва стали:
Єгор Анцигін; Пьотр Армяновський; Тереза Барабаш; Василина Буряник; Катерина Бучацька; Володимир Гавриш і Андрій Беницький; Юліана Голуб; Сергій Григорян; Юрій Денисенков; Вікторія Дорр і Томаш Гажлінскі; Андрій Достлєв; Лія Достлєва; Костянтин Зоркін; Люся Іванова; Поліна Карпова; Володимир Когут; Микола Коломієць; Віталій Кохан; Ольга Кузюра; Саша Курмаз разом із Лизаветою Герман та Марією Ланько; Антон Лапов; Катерина Лесів; Ларіон Лозовий; Богдан Локатир і Маргарита Журунова; Назар Мартинюк; Сергій Мельниченко; Денис Метелін; Ніна Мурашкіна; Євген Нікіфоров; Валентин Однов’юн; В’ячеслав Поляков і Олена Субач; Сергій Радкевич; Андрій Рачинський і Даніїл Ревковський; Антон Саєнко; Євген Самборський; Юрій Стецина; Сергій Торбінов; Ольга Федорова; Андрій Хір; Євгеній Чернишов разом із Тетяною Гаврилюк і Дмитром Чернишовим; Катерина Шовкопляс; Ганна Шумська; Ярина Шумська; Віталій Шупляк; Крістіна Ярош і Анна Ходькова.

Організатори зазначають, що мистецькі проекти будуть реалізовані на декількох несподіваних виставкових локаціях у Харкові, в тому числі – у міському просторі. Список локацій буде оголошено протягом червня.
Оцінювати проекти молодих митців буде міжнародне журі з експертів/експерток зі США, Болгарії, Великобританії та України.

“Ми отримали широкий спектр відповідей на свій запит: від буквального висловлювання у формі найрізноманітніших версій «садів» та «теплиць» до багаторівневих смислових структур, що розглядають сад, садівника, навіть шкідників у цьому саду в найрізноманітніших інтерпретаціях та конфігураціях; або ж, оминаючи сад як буквальний образ, говорять про можливість шукати точки опори у «плинні часи», коли «картина світу остаточно ламається», – розповідає Дарина Скринник-Миська, співкураторка Бієнале. – Тут знайшли вираз і теми війни, і проблеми еміграції, і взаємопроникнення природного та штучного, реального та віртуального, і проблема ідентичності, і символічно потрактована ідея зникаючих видів, і особисті історії, і ще багато-багато інших, побачених через концепти саду, садівництва, пересаджування, зростання, піклування, проростання, гармонії та дисгармонії”.

Дарина говорить, що, обираючи проекти, кураторська група прагнула зібрати розмаїття форм висловлювання й охопити якнайрізноманітніші сучасні практики: інсталяцію, об’єкт, живопис, графіку, перформанс, фільм, фото, навіть гру.

“Серед тих, кого ми відібрали, є як відомі художники та художниці, так і ті, хто поки що має скромний досвід участі у виставках. Бієнале молодого мистецтва завдяки опен-колу відповідає на потребу доповнити новими іменами приблизно однаковий список учасників більшості впливових мистецьких подій, – ділиться Анастасія Євсєєва, ще одна співкураторка Бієнале. – Отримані заявки демонструють різні, часто суперечливі, погляди на озвучений у кураторському тексті запит, що, зрештою, і було нашою метою. Ми прагнемо зібрати найрізноманітнішу кількість поглядів на концепцію, провокуючи порівняння чи співставлення, а не уникаючи їх”.

Нагадуємо, що Бієнале молодого мистецтва заснована Міністерством культури і є однією із наймасштабніших подій, котру ініціювала держава у царині візуального мистецтва в Україні. Бієнале вперше відбулася в 2017 році, в Києві, за назвою Фестиваль молодих українських художників. Основними інституціями-організаторами були Національний культурно-мистецький та музейний комплекс «Мистецький Арсенал» та Національний художній музей. Інституція-організатор у Харкові – харківська Муніципальна галерея.
Партнери проекту: PR-аѓенція “Bagels & Letters”, художня студія Aza Nizi Maza, студія 3Z, Харківський національний університет імені Каразіна, ЦСМ “ЄрміловЦентр”, Український культурний фонд, Український інститут, фонд Harald Binder Cultural Enterprises, Харківська міська рада, Харківська обласна державна адміністрація, галерея ComеIn, Харківський художній музей, харківський ЛітМузей, HudpromLoft, Харківська школа архітектури, Forma Architectural Studio, Alliance Française de Kharkiv, юрфірма ILF, Hotel 19, “Наша Дача”.

Інтернет ресурси Бієнале:
Сайт: http://biennale.org.ua/
FB: https://www.facebook.com/Biennale2019/
Instagram: @biennale_kharkiv

comments powered by HyperComments