Маленька автобусна революція
В Харкові змінили транспортну мережу. З понеділка, 6 грудня, автобусні перевізники працюють за зовсім іншою схемою. З 64 перевізників міська влада залишила лише 16 найбільших. За кожною компанією закріплена певна частина міста. Дрібні фірми, що працювали, як правило, за спрощеною системою оподаткування, вливаються до складу більших або передають свої автобуси їм в оренду. Великі перевізники мають, звичайно, більше можливостей для якісного обслуговування та оновлення автопарку, але це в теорії. Наприклад, на доволі завантаженому 89-му маршруті, що має певною мірою заміняти знищений на Пушкінській трамвай, замість великих автобусів індійського та німецького виробництва на лінії почали використовувати маловмісткі машини. До того ж, перерозподіл ринку перевезень відбувся суто адміністративним шляхом.
Абсолютною несподіванкою транспортні нововведення стали для споживачів. Жодної публічної дискусії, бодай завчасного попередження для пасажирів міська влада не зробила. У перший день поточного тижня десятки тисяч харків'ян постфактум дізнались про ліквідацію 20 автобусних маршрутів, ще 14 - змінили нумерацію та напрямки руху. На думку Харківського міського голови Г.Кернеса, перевізники поки що надають пасажирам неякісні послуги, а реорганізація автобусного сполучення дозволить перевізникам працювати на користь міста.
Незабаром харків'яни зможуть пересвідчитися, наскільки заявлене відповідатиме дійсності. А поки що найбільше від змін постраждали мешканці селищ Жуковського та П'ятихатки. На черзі - густозаселена Олексіївка, де після запланованого на кінець грудня відкриття нової станції метро знов будуть змінені всі автобусні маршрути.