Результати екзит-полів відомі, але суперечливі

Понеділок, 1 листопада 2010, 12:38
Екзит-поли в Україні перетворюються на нову виборчу технологію
Результати екзит-полів відомі, але суперечливі

В опитуванні після голосування, яке на замовлення партії Єдиний Центр виконала компанія GfK Ukraine, взяли участь 40 тис. виборців. Всеукраїнський екзит-пол охопив 560 дільниць по всій Україні. Результати оперативно обнародували ввечері 31 жовтня через агенцію УНІАН, розмістили на багатьох інформаційних сайтах. Підрахунок бюлетенів, який зараз активно триває, має скорегувати, підтвердити або й спростувати певні цифри цього опитування. Екзит-пол Gfk Ukraine був завчасно анонсований, виконаний солідною фірмою з міжнародною репутацією. Але вже після закриття дільниць несподівано виявилось, що подібні опитування вели й інші, малозрозумілі установи та деякі політичні партії. Притому слід зауважити, що будь-яке опитування має сенс лише в професійному виконанні. На кожну обрану для екзит-полу дільницю необхідно двоє навчених інтерв'юєра, що працюватимуть за певною вибіркою. Дуже сумнівно, щоб якісь швидкостиглий під вибори "аналітичний" центр або політична партія за кілька днів змогли підготувати якісний екзит-пол. Схоже, що новомодне українське запозичення - опитування виборців на виході з дільниці у наших майстрів "мистецтва можливого" швидко перетворилось на чергову технологію маніпуляції. Протягом кількох годин після завершення голосування в тих містах, де конкуренція кандидатів була особливо гострою - Одеса, Харків, Івано-Франківськ, Запоріжжя тощо різні екзит-поли надавали зовсім протилежні дані про отримані ними відсотки. Там, де опитування вела Партія регіонів, зрозуміло, лідером був її кандидат. У інших замовників й результати оприлюднювались зовсім інші.

Єдиний Центр, до речі, за свої гроші від Gfk Ukraine отримав вельми скромний результат: 1,55 % по Україні - десяте місце серед партій.

 

comments powered by HyperComments