Чергове підвищення тарифів на комунальні послуги викликає соціальну напруженість і пошуки зменшення виплат
Мешканці Харкова мають наміри відмотувати назад лічильники і шукати всілякі інші методи, аби не сплачувати за електроенергію повністю.
Про це та інше, під час прес-конференції повідомила член Харківської Правозахисної Групи (ХПГ) Людмила Клочко.
За словами пані Людмили, 25% усіх звернень до ХПГ стосується завищених тарифів на житлово-комунальні послуги або їх погану якість. Дехто звертається за захистом, стверджуючи, що таких великих боргів не було, і що їх змушують сплачувати невідомо за що.
Роз’яснювати людям про обов’язковість комунальних платежів стає важче ще й тому, що після підвищення тарифів погіршується якість самих послуг.
Людмила Клочко також зауважила, що мешканці Харкова в завищених тарифах звинувачують владу. Така ситуація виникає через те, що інформація про утворення ціни за електроенергію є закритою. І ніхто крім чиновників не може дізнатися, яка частина коштів іде на модернізацію обладнання, яка на платню персоналу, яка на прибуток.
Людмила Клочко стверджує, що жодне обленерго України не є банкротом й інформацію про свої прибутки на офіційному сайті починаючи з 2009 року ніхто з них не публікує.
Порятунком для невеличкої частини населення, за словами пані Людмили, є субсидії, але такий механізм не захищає всіх і не є досконалим.
«Ті люди що отримують субсидію мало цікавляться утворенням ціни на електроенергію та інші послуги. Адже різницю за них доплатить держава, а інші – хай як хочуть так і вирішують ці проблеми», - додала пані Людмила.
Тобто субсидії стримують масові акції протесту і ділять людей на частини при вирішенні спільних проблем.
Вцілому, за словами Людмили Клочко, мешканці Харкова добросовісно і вчасно сплачували за комунальні послуги. Але нове підвищення тарифів на електроенергію, яке війде в дію з 1 квітня, викликає супротив і в багатьох людей виникає бажання взагалі ні за що не сплачувати.