Черговий страйк водіїв у Харкові, або на що ми спроможні

Ю. Тимошенко  |  П'ятниця, 31 грудня 2010, 14:30
Черговий страйк комунального транспорту завершився звичними обіцянками та частковою виплатою заборгованості. Водіїв на маршрути виштовхали погрозами та "Беркутом". Дочекаємося наступного страйку?
Черговий страйк водіїв у Харкові, або на що ми спроможні

Молодь в усі часи була рушієм народної сили, що піднімала дух до праці й боротьби. Харків є по праву освітнім центром, де чимало студентів щодня користуються наземним транспортом і вважаються пільговиками, бо купують щомісячно проїзні картки для пільгового користування трамваєм та тролейбусом. Черговий страйк водіїв наземного транспорту не став для молоді незапланованою подією. Зітхнувши, молоді люди вишикувалися в довжелезних чергах на маршрутки та автобуси. 

«Як тривога, то до Бога» – як тут не згадати відоме прислів’я, що, як не прикро, дуже вдало, а головне, влучно і доречно характеризує наш український менталітет. «Як скінчилися у людей гроші, а ще й вже тенденційно Новий рік на носі, то час настав страйкувати водіям», – чую, стоячи у черзі на маршрутку. А й справді, подумалося, чого б цей мітинг не перенести машиною часу на декілька місяців назад? А чи перемогла б за таких умов нині діюча влада обласного й місцевого рівнів? Принаймні, кандидати в депутати, особливо вже загальновідомі та зі своєрідною репутацією обачніше б розкидалися нездійсненними, на думку зневірених громадян, обіцянками, до яких як до основних програмових положень політичних програм, бажано б додавати терміни їх виконання, а то виходить сумнозвісне переливання з пустого в порожнє.
У Комунальному підприємстві «Міськелектротранс» за офіційними даними працює 3,7 тисяч осіб. Щодня підприємство перевозить понад 400 тисяч пасажирів. Серед них і люди похилого віку, що також є пільговим контингентом. Якби вони також певною мірою сплачували за проїзд зі своєї кишені, можливо, з виплатою заробітних плат водіям поменшало проблем, та це вже справа політиків-законотворців. Втім до Нового року колектив комунального підприємства «Міськелектротранс» зможе отримати лише заробітну платню за вересень, заборгованість, що залишилася, буде сплачена тільки в лютому 2011 року. З такими умовами працівники не погодилися і були налаштовані продовжувати акцію протесту. Все ж щось таки змусило їх вийти на роботу.

Приголомшливим є факт того, що працівники «Беркуту» силоміць примушували водіїв сідати в кабіни і виходити на маршрути. Деяким працівникам ставало погано і була викликана швидка допомога. Водіїв їхнє ж керівництво змусило виїхати, погрожуючи звільненням. У Чернігові нещодавно страйк тролейбусників мав схожий «хеппі енд» – для виконання рішення суду про заборону страйку були залучені працівники «Беркуту». Минулого року у Харкові були такі ж обставини.
Кілька тисяч працівників, кілька десятків чиновників та сотні тисяч пасажирів, нормальний ритм життя яких порушено. Прикро, що саме остання, найчисельніша зацікавлена група, лишається поки що мовчазним спостерігачем.
 

comments powered by HyperComments