Без жартів! З першого квітня метро відкриватиметься пізніше
Тепер станції метро відкриватимуться не о 5:30, а о 6:00, повідомив «Міську Варту» керівник підприємства Сергій Мусєєв.
Наказ про зміну режиму роботи набуває чинності 1 квітня 2009 року. Тепер підземка здійснюватиме перевезення пасажирів з 6:00 до 24:00.
Нагадаємо, керівництво метро збиралося також «скоротити» одну годину роботи ввечері і закривати станції о 23:00, але це не знайшло підтримки у міської влади.
Як повідомлялося раніше, фінансова криза може змусити ГП «Харківський метрополітен» піти на вкрай непопулярні заходи, повідомив «Міську Варту» директор підприємства Сергій Мусеєв. Зокрема можливе скорочення робочого дня підземки – до 17 годин на добу (зараз – 19 годин). «З половини шостого до шести ми перевозимо 300 осіб, а з 23:00 до 24:00 – п'ятсот. При цьому одно година роботи метрополітену коштує 50 тисяч гривень», – пояснив керівник підземки. Крім того, при нинішньому розкладі залишається вкрай малим «нічне вікно» для профілактики і ремонту рухомого складу, підкреслив С. Мусеєв. Він також відзначив, що зараз Харків – єдине місто в СНД, в якому підземка працює з 5:30, а не з 6:00.
Проте, за словами С. Мусеєва, скорочення однієї вечірньої години в найближчому майбутньому не планується.
Харківський міський голова Михайло Добкин заявив, що не підтримав ініціативу керівника ДП «Харківський метрополітен» з скорочення робочого дня підземки. На прес-конференції 26 лютого він підкреслив, що підвищення тарифу до 1.50 гривни забезпечило підприємству всі можливості для нормального і безпечного функціонування метрополітену.
В той же час і мер, і начальник підземки неодноразово нагадували, що держава з момента приходу до влади прем'єра Ю. Тімошенко не фінансує харківське метро, за винятком далеко не повної компенсації за проїзд пільговиків.
Нагадаємо, на нараді з керівництвом регіону 17 березня Ю. Тімошенко запропонувала профінансувати будівництво двох станцій метро на Олексіївці державою навпіл з місцевою владою. Але запропоновані головою уряду 75 мільйонів гривень ситуацію не врятують, підкреслив М. Добкін.
Це вже четверта зміна позиції прем'єра з приводу харківського метробуду за останніх 2 місяці. Так, 15 січня стало відомо, що Кабінет міністрів має намір виділити на розвиток і будівництво метро в Україні 1 млрд гривень. В процесі розгляду проекту програми соціально-економічного розвитку Харківської області губернатор Харківської області Арсен Аваков повідомив, що на обговоренні бюджету держави з головами міст і облдержадміністрацій 15 січня Юлія Тимошенко пообіцяла змінити бюджет і виділити гроші на будівництво підземки в Першій столиці. В той же час, відзначив Аваков, Ю. Тімошенко пізніше заявила, що до червня 2009 року бюджет переглядатися не буде. Як неодноразово відзначали будівельники, фінансування метро необхідно проводити на початку року, якщо гроші поступають влітку, їх неможливо встигнути освоїти.
11 березня стало відомо, що Тимошенко дала доручення головам відповідних міністерств розділити 500 мільйонів гривень, виділених в решті решт в бюджеті на метробуд, між Донецьком і Дніпропетровськом. Харкову нічого не дали. При цьому голова уряду заявила, що в Харкові є власні кошти, але які саме – не уточнила.