У Харківській швидкій допомозі крутять мультики задом наперед і посилають помилкові SOS

Середа, 14 жовтня 2009, 12:16
Київська медична делегація на чолі з головлікарем Київської невідкладної «допомоги» Анатолієм Вершигорой відвідала центральну диспетчерську харківської швидкої допомоги і пару підстанцій. Тепер київські лікарі хочуть зробити у себе те ж саме.
діспетчерська швидкої допомоги

Гостям показали головний зал диспетчерської, що скоріше нагадує кадр з фільму про космічні запуски, – гігантський екран, на якому відображена вся карта міста.

На ній відображаються всі точки, звідки поступили виклики в диспетчерську. «Визначені», про яких із слів того, що викликав, відомо, що відбувається, і бригада отримала точну адресу, відображаються зеленнимі трикутниками. «Невизначені» виклики, які зроблені або людиною, яка не розуміє, де знаходиться, або там є інші невизначеності, показані червоними мітками.

«Закривається» виклик автоматично – коли система GPS отримує інформацію, що машина «швидкої» під'їхала до відміченої на карті точки виклику.

У будь-який момент «мультик» «життя» карти, як виражаються співробітники диспетчерської, можна прокрутити назад і зрозуміти, як розвивалися події навколо будь-якого виклику або бригади. Якщо, наприклад, бригада з якихось причин затрималася в якійсь точці і хитрить, розповідаючи, наприклад, про пробки, то можна на карті повернутися назад і, перевіривши наявність затору в той момент, зловити недобросовісну команду на обмані. Або навпаки, підтвердити її правоту.

У такого контролю є і зворотна сторона: якщо машина попала в затор, то диспетчер може провести її по альтернативному шляху або наперед попередити про пробку.

«Наприклад, передати бригаді: на Весніна пробка, об'їжджайте по Білгородському спуску», – пояснила заступник головного лікаря лікарні швидкої і невідкладної медичної допомоги №4 Наталія Довбій.

Вона відзначила, що зміни після введення GPS-системи в наявності: з 1140 викликів, що поступили в харківські «швидкі» за минулу добу, машини не вписалися в норматив 15 хвилин 32 рази.

Наприклад, під час вступу виклику перед диспетчером виникає список найближчих до точки машини. Журналістам і київським гостям продемонстрували на «живому» прикладі: найближча машина могла доїхати на виклик менше ніж за хвилину, але була на заправці. Друга найближча машина була трохи далі і в теорії покрила б відстань до місця виклику за 3 хвилини, але була зайнята – вже везла хворого. Такою ж ситуація виявилася з третьою, у результаті на виклик пішла четверта в списку машина, яка «вписалася» в 5 хвилин.

Ще цікавіше вийшла демонстрація кнопки тривожного виклику. На терміналах-мобільниках у кожної бригади, якщо затиснути цифру «три», спрацьовує сигнал SOS, який приймають в центральній диспетчерській. У такому разі в диспетчерській визвиваєт сирена, а на всі монітори виводиться напис «бригада така-то прислала сигнал SOS». У таких випадках їй негайно передзвонюють, якщо відповіді немає, на місце виїжджає міліція.

Під час огляду киянами одна з бригад прислала SOS, переполохавши співробітників, але виявилось, що лікар випадково сів і затиснув кнопку. Диспетчер ввічливо попросила його поставити клавіатуру стільникового на блокування.

Системи, подібної харківської, немає ні в одному місті України, відзначила Н. Довбій.

comments powered by HyperComments