У Харкові ціни на житлову нерухомість знижують, продавці готові скидати до 20-30% вартості, щоб продати квартиру
Вартість квартир в Харкові
За словами старшого менеджера з продажів АН «Контакт» Костянтина Зайцева, однокімнатну квартиру площею 30 кв. м на околиці міста можна купити за $15000, тобто $500 за 1 кв. м. У прицентральних районах вартість квадратного метра коливається в межах $800, а в центрі на $100 дорожче. При цьому, в центрі пропозицій по однокімнатних квартирах мало, в основному продають дво- і трикімнатні. Вартість квадратного метра в двокімнатній квартирі менше приблизно на $100: для околиці - $400, в прицентральных районах - $500, а в центрі - $800. Ціни на трикімнатні квартири практично рівні «двушкам».
Тенденції ринку нерухомості
Умови ціноутворення диктує вартість квадратних метрів у новобудовах. Сьогодні ціна одного квадратного метра в новому будинку варіюється від 7 до 12 тис. грн. Наприклад, однокімнатну квартиру з євроремонтом і меблями площею 18 кв. м у Київському районі продають менше ніж за $15000. Для покупців це вигідна пропозиція.
Покупці, які готові ризикувати, інвестують у будівництво. Інші ж не хочуть переплачувати за вторинну нерухомість і намагаються максимально торгуватися.
Різниця в цінах пропозиції і попиту коливається в межах 15-20%. Продавці ж готові поступатися 20-30% від первинної вартості, щоб продати квартиру.
Частіше покупці шукають квартири в цегляних будинках, попит спостерігається на одно- і двокімнатні квартири. Великі квартири не купують, по-перше, через дорожнечу тарифів, по-друге, через податок на нерухомість. Як розповів К.Зайцев, через обмежений бюджет купують, в основному, житло на околиці. Для подальшої оренди купують житло рідкісно, в основному, це одиничні випадки, коли покупець просто хоче вкласти вільні гроші.
Прогнози ринку
Експерти чекають подальше зниження цін на вторинну нерухомість до рівня новобудов. Осінні ціни зафіксуються на цьому рівні. Можливо, деякі продавці ще зберігатимуть ціни, але рано чи пізно їм доведеться йти на поступки, тому що покупці не хочуть переплачувати і шукають пропозиції дешевше.