Як зробити бізнес на органічному ринку. Поради від Олексія Гонського, експерта в цій області

Олександра Суфіянова  |  Субота, 17 жовтня 2015, 12:21
У чому полягає успіх бізнесу органічних продуктів, які його принципи та як досягти прибутку? Відповіді на ці питання дав під час виставки «Агропорт-2015» експерт в області органічних продуктів, директор громадської спілки «Інститут технологій органічного розвитку» Олексій Гонський.
Як зробити бізнес на органічному ринку. Поради від Олексія Гонського, експерта в цій області

Під час своєї доповіді експерт в області органіки Олексій Гонський розповів про успіхи в цьому бізнесі для малого виробника. За словами спеціаліста, аби розпочати власну справу в даній сфері, треба пам’ятати насамперед про чотири основні принципи, які притаманні для бізнесу. «Перший полягає у здоров’ї людей, тварин, рослин, ґрунту та планети, тобто той, хто вирішив розпочати справу, має дбати про це. Другий принцип екологічності: треба знати, що діяльність на органічному ринку погоджується передусім з екологічними системами. Третій – це створення відносин, які справедливі для середовища, що оточує виробника. Тобто налагодження дружніх стосунків з іншими виробниками та взаємодопомога. Останній, також дуже головний принцип, - це турбота про нинішнє та майбутнє покоління». Усі ці постулати, повідав Олексій Гонський, були сформовані Міжнародною організацією органічного руху.  Знати принципи – це добре, однак  їх слід вміти застосовувати на практиці, запевнив експерт.

Не менш важливий аспект у веденні такого бізнесу, це максимізація прибутку на довготривалому періоді. За твердженням фахівця, йдеться про те, що ті, хто захотів зайнятися органікою, мають пам’ятати, що це якісна продукція (не ГМО, де, наприклад, одне тільки насіння розраховане на один рік, а значить і прибуток від продукції буде короткотривалим), а відтак, щоб отримати її, треба докласти чималих зусиль та часу, однак з одержанням результату і прибуток буде набагато більшим.

Не зайвою для тих, хто виявив бажання зануритися в органічний бізнес, розповів Олексій Гонський, буде  порада, що рекомендує займатися цією справою лише тим, хто є власником землі.

Також слід сказати і про споживача органічної продукції, адже він також хоче купувати її за тими принципами, які були зазначені вище, зазначив оповідач. Щодо обсягів продажу, то вони мають не сильно залежати від ціни. Прибутковість та ефективність бізнесу, запевнив спеціаліст, повинна досягатися не збільшенням обсягів продукції, а підвищенням її якості та різномаїттям. Тобто, наприклад, чим якісніше буде молочна продукція і більше буде видів, тим менше її потрібно буде і тим більше стане її прибутковість.

А для того, щоб створити якісний продукт, переконаний фахівець, слід використати тут все, починаючи від власної заповзятливості до кліматичних та біо особливостей місцевості, де він виготовляється. «Є такий успішний фермер Джеймс Рокфеллер, який купив виноградники в провінції Бордо. Успіх його винного бізнесу, де тільки одна пляшка вина коштує 7000 доларів, у тому, що його садиба розташована на лівому березі річки Жиронди, а там тонкий шар ґрунту та окрім виноградників нічого не росте. Ось так, він з місця, де нічого не росте, зміг заробити таке багатство», - розповів Гонський.

Дуже важливий фактор у веденні органічного бізнесу – це принцип продажу.

«Де продавати? У супермаркетах та крамниях? Ні. В головах людей і споживачів. Аби споживач за офіційними стандартами розумів, з ким він має справу. Тобто дуже важливим є брендінг. Одна з технологій брендінгу – концепція 5 факторів: ціна, упаковка, продукт, просування та точка продажу (які працюють одночасно та повинні бути особливі)».

А ще запорука успішного бізнесу органічних харчів у тому, що його власник не повинен працювати на самоті, а має спілкуватися та бути у дружніх стосунках з такими ж, як він. Саме завдяки взаємодопомозі між малими виробниками можуть бути і якісні продукти, і чималі гроші від їх продажу.

 

comments powered by HyperComments