Які книжки краще читати дітям або як проходили «Книжкові посиденьки» (фото)

Захід «Книжкові посиденьки» був організований сумісними зусиллями Центру гендерної культури та «Дитячої площАРТки». На нього завітали дорослі та діти 5-6 років, адже «Посиденьки» цього разу були присвячені літературі саме для цієї вікової категорії. Під час заходу дорослі обговорили, які книги краще читати дітям, як їх зацікавити літературою, а самі діти мали нагоду зайнятися вільною творчістю.
«Я буду розповідати не про якісь конкретні книги, а про те, якими вони повинні бути, – розповіла журналістка та філологиня Ірина Мачуліна, – як їх вибирати, коли ми приходимо в магазин та бачимо таке розмаїття. В дитячій книзі найважливіші дві речі: те, що всередині (зміст), і те, як вона оформлена. Це дуже важливо. Бо візуальний ряд відкладається у дитини. І важливо враховувати її вік. Бо від цього залежать критерії вибору. Гарна ілюстрація для двох років і гарна ілюстрація для дванадцяти – це різні речі. І важливо, щоб книжка була написана на гарному художньому рівні. Бо ми так виховуємо смак у дитини навіть з тих пір, коли вона ще не вміє читати».
Ще вона зазначила, що слід також ретельно підійти до вибору книжок для дітей старшого віку. І тут важливими будуть не тільки якість сторінок чи шрифт, а й тематика самої книги. Адже читаючи хороші книжки, діти виробляють певний «імунітет» до різного кітчу.
«Ми принесли чудові зразки «А-Ба-Ба-Га-Ла-Ма-Ги», «Старого Лева», «Махаона», – зазначила завідувачка науковим відділом Літмузею Ольга Черемська, – вочевидь, керувались дещо суб’єктивним вибором, який оснований на якості ілюстрацій, на їх концептуальності, на якості тексту. Це будуть і улюблені вірші, і «Сто казок», і Нестайко, і Пелле Безхвостий».
Подібні заходи для дітей та дорослих в Центрі гендерної культури проходять щовівторка.