Харків’ян вчать не боятися їздити на велосипеді (фото)
Під час кількагодинного заняття учасників навчають основним принципам пересування вулицями й розповідають про можливості підвищувати свою здатність до цього.
«Минулого року я поїхала до Польщі по програмі обміну для студентів, Study Tours to Poland. Організатори вирішили, що буде логічно, щоб її найактивніші учасники реалізували у своїх містах власні проекти. Під час подорожі я побачила велику кількість усміхнених велосипедистів, зручну інфраструктуру, безкоштовні прокати і парковки. Вже тоді у мене з’явилася ідея, що потрібно зробити велосипед додатковим засобом пересування у Харкові. Одразу ж замислилася про те, що у нас це поки ще й небезпечно. Семінар має допомогти велосипедистам без побоювання кататися містом», — поділилася координатор проекту Ніна Халіна.
З «технічною частиною» присутніх знайомить експерт з мережі «Велопланета» Олександр Серієв. Для цього у аудиторії — реальний велосипед та обладнання.
Спеціаліст наголошує, що для пересування містом велосипедист повинен попіклуватися про особистий захист: вдягти спеціальні шолом і окуляри, щитки, а новачкам у нагоді стануть наколінники і налокітники. Одяг краще синтетичний і облягаючий, а взуття — ні в якому разі не відкрите. Із собою ліпше брати рюкзак, де має бути насос, запасна камера, набори для заклеювання шин та надання першої допомоги (хоча б пластир та вологі серветки). Обов’язковою є й ланцюг (спеціальний, з титановим покриттям) для фіксації велосипеду до місця парковки.
Також Олександр Серієв познайомив з основним технічним оснащенням велосипеду, розповів, як про нього дбати та інші принципи експлуатації цього транспортного засобу у міських умовах.
«Намагайтеся не кататися по вузьким дорогам, де багато припаркованих авто. Машина в середньому 1,5-2 тони важить. Ви з велосипедом для неї не є якоюсь перепоною. Водій може не зорієнтуватись, не відчути загрозливість ситуації. Будьте розумніше. Бачите, що машині нікуди дітись, ніж виїжджати на зустрічну або просто об’їжджати її, бачачи, що відбувається за вами, краще спішитись і вийти на тротуар. Намагайтеся розробляти власні безпечні маршрути та користуйтеся принципом ДДД — дай дорогу дурню», — зауважив експерт.
Щоб водії і пішоходи бачили людину на велосипеді у темний час, необхідно оснастити його спеціальними ліхтариками. До речи, «Велопланета» безкоштовно надає володарям велосипедів катафоти та регулярно організує велошколи.
Другий спікер — суддя другої категорії по велоспорту, кандидат у майстри спорту по лижним гонкам Олена Мельник — розповіла про можливості, що відкриваються у нашому місті для любителів здорового способу життя. Вона поділ власним досвідом участі у спортивних змаганнях з велоспорту, помилках і успіхах організаторів, порекомендувала обов’язково дізнатися, як той чи інший захід відбувався раніше.
«Дуже важливо розуміти, з ким ти їдеш. Організатори велоподорожі можуть не перевірити маршрут. Одного разу ми просто ходили лісом з велосипедами на руках, бо не могли знайти дорогу», — акцентувала увагу присутніх Олена Мельник. Потрібно зважати також на фізичний стан учасників і справність велосипедів, особливо взятих напрокат. Якщо ж ви самі виступаєте організаторами, пам’ятайте, що несете віповідальність за учасників. Продумайте, усім було максимально зручно. Слідкуйте, щоб, кількість учасників на фініші співпадала із загальною.
Пропозицій прийняти участь у спортивних змаганнях і просто масово покататися містом чимало. Головне — бажання, вважає спортсменка.
Ще один семінар «Велонота» відбудеться у суботу, 09 квітня. Бажаючих просять зареєструватися. Участь безкоштовна, а велолюбителям, що прийдуть навчатися, надають корисні подарунки.
Фото — Андрій Тертичний.