Бізнесменам запропонують самим сплачувати за навчання потрібних спеціалістів
За словами очільниці МОН, пріоритетними цілями є дерегуляція і дебюрократизація системи управління освітою у питаннях ліцензування і акредитації вищих, середніх та дошкільних навчальних закладів, пише Урядовий портал.
Це стосується, передусім, спрощення ліцензування дошкільних навчальних закладів, автоматизації цієї процедури в цілому. Важливим напрямком діяльності МОН буде оновлення змісту навчальних програм загальної середньої освіти і запровадження компетентнісного підходу. «Ми повинні навчити наших дітей використовувати знання і вміння, які вони отримали, для вирішення повсякденних життєвих ситуацій», — пояснила Лілія Гриневич. Окрім цього, Міністерство продовжує працювати над розробкою нового алгоритму створення та закупівлі шкільних підручників.
Професійно-технічні навчальні заклади у 2016 році планується перевести на обласний рівень управління, а також міст обласного значення. Очільниця МОН повідомила, що у пропозиціях до нового проекту закону «Про професійну освіту» передбачається фінансування професійно-технічної освіти з кількох джерел: субвенції на здобуття загальної середньої освіти, державного замовлення на гостродефіцитні спеціальності національного значення, а також регіонального замовлення, спрямованого на задоволення потреб регіонального ринку праці. Розглядається можливість галузевого замовлення, що може здійснюватися міністерствами, інституціями або приватним бізнесом.
Також триватиме імплементація Закону України «Про вищу освіту» та запровадження нових стандартів змісту. Міносвіти планує проведення аудиту науково-інноваційної системи України, перші результати якого мають бути готові до кінця 2016 року. «Аудит відбувається у межах програми «Горизонт-2020». Його результати дозволять нам визначити, як далі розвиватися науковій сфері», — зазначила Лілія Гриневич.