Українське законодавство не враховує потреб велосипедистів
Про це розповідали експерти, які беруть участь у цьогорічному Велофорумі. Як повідомляла «Справжня варта», у Харкові зараз проходить VIII міжнародна конференція з розвитку велосипедного транспорту, в якій беруть участь як українські, так і іноземні експерти та активісти. Цього року вони вирішили сконцентрувалися на трьох широких темах, які мають неабияке значення для розвитку велосипедного руху.
«Перше – це велосипедні політики, національні та локальні, – розповіла Олена Чернишова, представниця ГО «Міські реформи», – що ми маємо робити, щоб розвиток велосипедного руху в Україні став легальним, щоб ми могли робити ті зміни, які вже реалізовуються в Євросоюзі та інших країнах світу. Що можна робити на законодавчому рівні в Україні. Другий напрямок – це інфраструктурні рішення. Ті міста, які вже мають досвід, які мають результати, вони будуть розповідати про те, як можна створювати якісну інфраструктуру в наявних умовах. І третій напрямок – це велосипедний активізм. Класична тема велосипедного форуму».
«Законодавство поки що показує, що воно не є пристосованим для роботи з велосипедистами, як учасниками дорожнього руху, – зазначив Вадим Денисенко, координатор з національної роботи «Асоціації велосипедистів Києва», – вони завжди згадуються останніми і порівнюються з якимись погоничами тварин. Власне, у нас є правила дорожнього руху, які дуже багато в чому дискримінують водія велосипеда у порівнянні с пасажиром громадського транспорту чи водієм автомобілю».
За його словами, чинні закони дискримінують велосипедиста через створення небезпеки на дорозі. Наприклад, через швидкісний режим, який є для нього зовсім некомфортним. За словами Денисенка, чинні законодавчі норми вже є застарілими. На даний момент вони більше відповідають совєтським реаліям, а не сучасним. Це стосується також і будівництва. Наприклад, велосипедисти зараз потребують того, щоб для них виділили власне місце на дорогах. Крім того, їм не вистачає відповідних дорожніх знаків.
Мирослав Федорків, представник Івано-Франківської міської ради, також торкнувся чинного законодавства та розповів про розвиток велосипедного руху вже у власному місті. «Ми довго були змушені добиватися того, щоб щось змінювати, – згадував він, – і ми, як найпростіший варіант, погодили багато проектів з поліцією у якості експерименту. Тобто, коли вносяться зміни до нормативної бази, то вони на щось орієнтуються. На якийсь експеримент, дослідження, тощо. І ми погодились стати одним з міст-полігонів для експериментів».
Наприклад, в Івано-Франківську, за його словами, в якості експерименту були нанесені спеціальні смуги на дорогах. Також Федорків зазначив, що необхідно, щоб при владі та в органах місцевого самоврядування були активісти, які зможуть просувати розвиток велоінфраструктури. Він впевнений, коли «свої люди» будуть при владі, ця справа зрушитися з місця.