Українське законодавство не враховує потреб велосипедистів

Юлія Гуш  |  Субота, 22 жовтня 2016, 12:59
Воно є застарілим і більше підходять до совєтських реалій, аніж до життя сучасного міста. Крім того, чинні закони дискримінують велосипедистів як учасників дорожнього руху.
Українське законодавство не враховує потреб велосипедистів

Про це розповідали експерти, які беруть участь у цьогорічному Велофорумі. Як повідомляла «Справжня варта», у Харкові зараз проходить VIII міжнародна конференція з розвитку велосипедного транспорту, в якій беруть участь як українські, так і іноземні експерти та активісти. Цього року вони вирішили сконцентрувалися на трьох широких темах, які мають неабияке значення для розвитку велосипедного руху.

«Перше – це велосипедні політики, національні та локальні, – розповіла Олена Чернишова, представниця ГО «Міські реформи», – що ми маємо робити, щоб розвиток велосипедного руху в Україні став легальним, щоб ми могли робити ті зміни, які вже реалізовуються в Євросоюзі та інших країнах світу. Що можна робити на законодавчому рівні в Україні. Другий напрямок – це інфраструктурні рішення. Ті міста, які вже мають досвід, які мають результати, вони будуть розповідати про те, як можна створювати якісну інфраструктуру в наявних умовах. І третій напрямок – це велосипедний активізм. Класична тема велосипедного форуму».

«Законодавство поки що показує, що воно не є пристосованим для роботи з велосипедистами, як учасниками дорожнього руху, – зазначив Вадим Денисенко, координатор з національної роботи «Асоціації велосипедистів Києва», – вони завжди згадуються останніми і порівнюються з якимись погоничами тварин. Власне, у нас є правила дорожнього руху, які дуже багато в чому дискримінують водія велосипеда у порівнянні с пасажиром громадського транспорту чи водієм автомобілю».

За його словами, чинні закони дискримінують велосипедиста через створення небезпеки на дорозі. Наприклад, через швидкісний режим, який є для нього зовсім некомфортним. За словами Денисенка, чинні законодавчі норми вже є застарілими. На даний момент вони більше відповідають совєтським реаліям, а не сучасним. Це стосується також і будівництва. Наприклад, велосипедисти зараз потребують того, щоб для них виділили власне місце на дорогах. Крім того, їм не вистачає відповідних дорожніх знаків.

Мирослав Федорків, представник Івано-Франківської міської ради, також торкнувся чинного законодавства та розповів про розвиток велосипедного руху вже у власному місті. «Ми довго були змушені добиватися того, щоб щось змінювати, – згадував він, – і ми, як найпростіший варіант, погодили багато проектів з поліцією у якості експерименту. Тобто, коли вносяться зміни до нормативної бази, то вони на щось орієнтуються. На якийсь експеримент, дослідження, тощо. І ми погодились стати одним з міст-полігонів для експериментів».

Наприклад, в Івано-Франківську, за його словами, в якості експерименту були нанесені спеціальні смуги на дорогах. Також Федорків зазначив, що необхідно, щоб при владі та в органах місцевого самоврядування були активісти, які зможуть просувати розвиток велоінфраструктури. Він впевнений, коли «свої люди» будуть при владі, ця справа зрушитися з місця.

comments powered by HyperComments