FED посилює позиції України в авіагалузі, ХАЗ долучиться до кооперації - експерт
Нараду з питань авіабудування і розвитку точної промисловості за участю прем'єр-міністра Володимира Гройсмана, яка пройшла 23 лютого на на харківському заводі "FED", було ініційовано губернатором Харківської області Юлією Світличної ще на початку року. Мета - привернути увагу уряду України до Харківського авіазаводу.
Свого часу гігант союзного авіабудування випускав не тільки літаки для цивільної та військової авіації, але й ракети. Пізніше у співпраці з АНТК ім. О. К. Антонова ХАЗ випускав пасажирські, транспортні та військово-транспортні літаки Ан (Ан-72, Ан-72П, модифікації Ан-74).
Однак останні 12 років Харківський авіаційний завод переживав не найкращі часи: ще в 2008-му заборгованість підприємства перед кредиторами складала більше 800 млрд гривень. З 2005 по 2009 рік був випущений лише один літак - Ан-74-300. З 2010 по 2014 роки Харківський авіазавод здавав по одному літаку в рік, крім того припинився ряд поставок комплектуючих для міжнародних партнерів.
Такий стан справ говорив лише про одне - якщо ХАЗ не отримає в найближчому майбутньому належної уваги, то зовсім скоро він не підлягатиме відновленню і перетвориться в iсторiю нашої держави.
Під час наради Гройсман наголосив, що Україна успішно здійснила процес імпортозаміщення і рухається в напрямку створення повного циклу виробництва у літакобудуванні.
Як приклад підприємств, які виходять на світові ринки, прем`єр назвав ПАТ "FED" з Харкова.
" Ми – країна, яка здатна будувати власні літаки. Сьогодні ми маємо з вами і знання, і технології – усе те, що необхідне, щоб робити цю продукцію конкурентною. Найголовніше, що ми сьогодні володіємо передовими технологіями, які є основою у тому числі нашого економічного розвитку", - зазначив він.
Продукцію "FEDу" Гройсман назвав "унікальною".
Щодо перспектив авіазаводу, то прем'єр підтримав Світличну у намірі зберегти профіль авіазаводу у рамках кооперації підприємств, з метою підтримки Збройних сил України з точки зору модернізації літаків та задоволення потреб національної оборони.
«Вже створена програма розвитку авіа галузі до 2020 року, – розповів Володимир Гройсман, – ця програма створена не тільки чиновниками, а й реальними виробниками. І ми в березні цю програму приймемо. Це буде означати, що ми маємо зробити в літакобудуванні. У нас є прекрасні літаки – як військові, так і цивільні. Ми будемо інвестувати в науку і в наш інститут. Ми будемо інвестувати модернізацію виробничого процесу і обладнання. Ми будемо виходити на міжнародні ринки. Ми також думаємо над тим, щоб створити внутрішній ринок»
Тут, звісно, не може не радувати підхід керівництва Харківської області, яке не лише звернуло увагу на проблеми ХАЗу, а й не допустило його повної стагнації, розробило комплекс заходів, спрямованих на відновлення роботи заводу в рамках єдиної державної політики відносно розвитку авігалузі.
«На сьогоднішній нараді з Прем'єр-міністром України розглядалися питання розвитку промислового комплексу, точної промисловості й авіабудування. Було вироблено єдине бачення розвитку авіабудування в Україні, - розповіла Юлія Світлична. - Ми розраховуємо, що до кооперації всіх промислових підприємств буде залучений і Харківський авіаційний завод. Харківщина повинна відновити свою промислову міць».
Особисто у мене немає жодних сумнівів у тому, що процеси, які зараз спрямовані на те втілення нового життя авіапідприємства Харківщини, дуже важливі і для України в цілому.
Не слід забувати, що у промисловому виробництві задіяно близько третини мешканців Харківщини. Це означає, що саме розвиток промисловості дозволить максимально використовувати величезний потенціал для подальшого соціально-економічного зростання регіону. А посилення позицій провідної промислової області, у свою чергу, приводить, без сумніву, до посилення позицій України.
Автор - медіаекперт, громадський діяч /м.Київ/.